1. Använd appen för Leverantörsfakturaattest
Du vet väl om att du kan använda funktionen för leverantörsfakturaattest i den gröna Fortnox-appen? Attestanten loggar in i appen precis som i webbläsaren för att attestera.
2. Kolla om du saknar tillgång till något
Är det någonting som du inte ser i programmet eller saknar tillgång till? Ta en extra titt i era behörigheter under “Administrera Användare” då något kanske saknas. Logga alltid ut och in när du ändrat din behörighet för att det ska börja gälla.
3. Integrera Fortnox med andra program
På vår hemsida tipsar vi om certifierade integrationer. Det är integrationer som möter våra krav på tillgänglighet och kvalitet, både gällande tjänsten men också support. Dessa integrationer behöver du ingen extra integrationslicens för att använda.
4. Gå en webbutbildning
Vi har kostnadsfria webbutbildningar för konsulter på vår hemsida. Där hittar du bland annat Kom igång-utbildningar i både Digital byrå och Lön.
5. Skapa inköpsorder
Inom kort kommer en inköpsfunktion att släppas till Fortnox Lager. Det kommer att möjliggöra att skapa Inköpsorder.
6. Få hjälp med jobbiga fakturor
Fakturaservice är en enorm tidssparare för både dig och dina klienter som skickar kundfakturor. I Fakturaservice hanterar vi både utskick av fakturan och eventuella påminnelser för samma fasta pris.
7. Tilldela konsulter tillgång till klienter med behörighet
För att kunna tilldela konsulter tillgång till klienter så krävs det numera att du har behörigheten ”Administrera åtkomst till klienter”. Du hittar den i “Administrera Användare – Licensen Digital byrå” under “Program/Behörigheter” för din användare.
8. Utnyttja kampanj med Handelsbanken
Just nu har Handelsbanken en kampanj där de bjuder på kostnaden för bankintegrationen till och med den 15 december, detta gäller företag som kopplar upp sig för första gången. Passa på att prova!
9. Spara tid med tre digitaliseringssteg
Tre tidsbesparande digitaliseringssteg som du och din kund kan arbeta med: leverantörsfakturatolkning, attest av leverantörsfaktura och att ha en automatisk koppling till banken.
10. Skapa lönebesked digitalt
GDPR innebär att du inte längre kan skicka lönebesked med e-post. I och med det så har du chansen att bli ännu mer effektiv genom att skapa lönebeskeden digitalt. De anställda kan då se sina lönebesked via BankID-inloggning.