Han ökade kontrollen med Fortnox Finans

Bild som illustrerar blogginlägg

  18 jan, 2018

Allt fler väljer att använda Fortnox Finans. En fördel är att betalningsmoralen hos kunderna ökar.

– Incitamentet att betala blir bättre när påminnelsen kommer från någon annan än oss, säger Daniel Persson som hyr ut kontorsplatser i Stockholm.

Daniel Persson från Markaryd driver två kontorshotell i Stockholm tillsammans med sin partner som är stationerad i Stockholm. Sammanlagt har de ett hundratal kunder. Att använda Fortnox Finans tycker han har flera fördelar.

– Vi tar in mycket hyror varje månad och med Fortnox Finans slipper jag att pricka av alla betalningar. Det sker med automatik. Om våra kunder inte betalar så skickas det ut en avgiftsfri påminnelse redan efter ett par dagar. Sen dröjer det tio dagar innan det blir avgift, säger Daniel Persson.

Han beskriver det som att Fortnox Finans jobbar i bakgrunden och att han slipper all hantering om en betalning har uteblivit.

 

Fullservice

Daniel Persson driver också en redovisningsbyrå, Kronan & Klaven. I rollen som redovisningskonsult har han blivit återförsäljare av Fortnox Finans.

– Vi får allt fler kunder som vill att vi är back office till deras företag. De vill ha fullservice. Jag förklarar att lösningen med Fortnox Finans ger en komplett överblick av fakturor. Och att det är billigt. Jag säger att man slipper att jaga pengarna, säger Daniel Persson.

 

Kick back

Som återförsäljare får han en ekonomisk ersättning för kunder som börjar använda Fortnox Finans.

– Det har vi skapat för att byråerna ska sätta igång klienterna på Fortnox Finans, säger Sebastian Hjortsberg som är försäljningschef på Fortnox Finans.

Han ser det som att slå två flugor i en smäll. Byråerna hjälper klienterna att bli mer digitala. Samtidigt gagnas byråerna genom en kick back per skickad faktura.

– Dessutom får de automatisk tillgång till vår byråsupport som gäller allmän bokföring med Fortnox Finans. Användarna får sin egen kanal och behöver inte gå via den vanliga supportlinjen, säger Sebastian.

 

Snabb utveckling

Fortnox Finans startade för tre år sedan under namnet Nox Finans, men kommer vid årsskiftet att byta namn till Fortnox Finans. Det har genom åren kommit att bli ett allt mer mångsidigt system med bland annat påminnelser, inkassohantering, fakturaköp och fakturabelåning. – Vi vill skapa en mer digitaliserad byråvärld. Återförsäljaravtalet hjälper både byråer och klienter, säger Sebastian Hjortsberg.

En del kanske tvekar att skicka sina fakturor med Fortnox Finans för att de inte vill tappa kontrollen över hanteringen. Vad tänker du om det?

– Det går att skräddarsy hur hanteringen ska ske. Vi har olika påminnelseprofiler och man kan öka tiden för påminnelsehanteringen. Dessutom kan man välja att skicka fakturan i Fortnox utan Fortnox Finans, säger Sebastian Hjortsberg.

 

Läs mer om Fortnox Finans tjänster!

Följ oss för fler nyheter och tips

Läs vidare

Obligatorisk e-faktura till offentlig sektor

Levererar du till offentlig sektor? Då är det ett krav att du skickar elektroniska fakturor från och med 1 april 2019. Riksdagen har nämligen fattat beslut om en ny lag, som betyde...

 04 feb, 2019
Marknadsföring du bör satsa på 2019

Det blir allt viktigare för företag att jobba med digital marknadsföring, för att synas och sticka ut. Men vad bör du satsa på för att synas 2019? Vilka trender är det som gäller? ...

 22 jan, 2019
Så startar du en e-handel

Två av tre personer handlar på internet under en genomsnittlig månad. Om ditt företag finns på nätet och har en e-handel, kan du fånga kunder som annars inte hade hittat din fysisk...

 06 mar, 2019

Vill du kontakta oss?

Har du frågor om våra program eller någon annan fundering? Vi har samlat alla kontaktuppgifter på en sida.

Kontakta oss     0470 - 78 50 00
© 2019 FORTNOX AB