Extend Commerce och Fortnox erbjuder tillsammans ett molnbaserat affärssystem anpassat för många säljkanaler. Fortnox håller reda på din ekonomi och Extend Commerce håller reda på din orderhantering, inköp, lager samt distribution.
Huvudfunktioner i Extend Commerce är: Orderhantering, Lager (scanning, plock/pack, transportbokning mm.) och inköp inkl. dropship. Kunder till Extend Commerce har ofta många säljkanaler och lager (eget och eller tredjepart) samt jobbar mot både B2C och eller B2B kunder. Systemet fungerar om du bara säljer i Sverige men även om du har hela världen som marknad. I systemet finns stöd för internationell handel vilket bla. inkluderar stöd för flera valutor samt hantering av intrastat redovisning rörande, införsel och utförsel av varor. Läs mer: https://www.youtube.com/watch?v=zA1CvZlg7AU&autoplay=1
Ett komplett system som täcker funktionalitet för hela processen från ordrar via webbshopar B2B och B2C, marknadsplatser, telefon eller EDI, till avstämning av betalningar i Fortnox.
Automatisk lagerbokföring: Du kan ställa in så att lagervärdet automatiskt uppdateras utifrån vilka lagerhändelser som sker i ditt lager.
Fakturadistribution: Det finns flera olika möjligheter till distribution av fakturor i Extend Commerce. Exempelvis fakturaservice från Fortnox fullt integrerad.
Matcha inköp med lev. fakturan.
Se mer här: https://www.youtube.com/watch?v=DEloiBp0-cw&autoplay=1
Integrationslicensen ingår i alla våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.