Ledig tjänst - ansök idag

Head of Support & Services

Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon.

Om tjänsten
Vi söker nu en Head of Support & Services till vårt affärsområde Byrån. Byrån är något av Fortnox vagga och det affärsområde som fokuserar på våra kunder inom redovisnings- och revisionsbranschen och deras samarbete med sina egna kunder. Perspektivet är därför brett och omfattar allt från enmansbyråer till de största spelarna på marknaden.

I rollen som Head of Support & Services är ditt uppdrag att aktivt bidra med underhåll och förbättring av supportprocesser och tjänsteerbjudanden. Du driver den övergripande strategiska utvecklingen för supportavdelningen och har ansvar för att förbättra och öka skalbarheten för ökad effektivitet och kundnöjdhet. Du ansvarar också för att ta fram och utveckla relevanta tjänster som stöttar kärnaffären, samt att dina medarbetare utvecklas och blir framgångsrika i sina respektive roller. Tillsammans med övriga Heads of Support & Services ansvarar du för Fortnox gemensamma processer, principer och utveckling av support och tjänster.

Som Head of Support & Services har du fem direktrapporterande chefer som i sin tur leder och utvecklar teamen inom avdelningen. Genom och tillsammans med dem leder du det dagliga arbetet inom kundservice, backoffice, utbildning, tjänster och prognostisering. I rollen säkerställer du att din organisation är uppsatt utifrån både kort- och långsiktiga mål. Du arbetar aktivt för att hitta en balans mellan höga bolagsambitioner och en engagerad arbetsmiljö där din organisation och medarbetare har rätt förutsättningar för att trivas, lyckas och utvecklas.

Du ingår i ledningsgruppen för affärsområde Byrån och rapporterar till affärsområdeschefen. Som del av ledningsgruppen är du också delaktig i, och känner stort ansvar för, arbetet med att utveckla hela affärsområdet och dess övergripande mål tillsammans med övriga i gruppen.

Om dig
För att bli framgångsrik i rollen har du förmågan att leda och utveckla en supportorganisation, samt att starta upp och etablera nya initiativ och affärsmöjligheter. Du har jobbat med förändringsarbete, budgetering och KPI:er samt uppföljning av mål, och kan leverera i roller med eller utan bollplank.

Du är analytiskt lagd och det faller sig naturligt för dig att lyfta blicken och se helheten, samtidigt som du kan bryta ner den på en mer detaljerad nivå för att utveckla din funktion kontinuerligt.

Som person ser vi att du är en trygg, ansvarstagande och kommunikativ ledare med ett affärsnära och kundfokuserat förhållningssätt. Du har varit ledare i minst 5 år och har gedigen erfarenhet av att arbeta med kundservice och kundrelationer.

Om Fortnox
Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se .

Välkommen med din ansökan!

Ansök här

Bra att veta

Arbetsort: Växjö

Kontaktperson: Kristin Grön kristin.gron@fortnox.se

Arbetstid: Heltid

Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ansök här