Hantverksappen är en molnlösning för hantverkare. Den stödjer det dagliga arbetet från första kundkontakt, till dess att jobbet är klart och fakturan skickad. Hantverksappen erbjuder bl.a. Kundregister, Offerthantering, Arbetsorder, Kalender/Planering, Tidrapportering (inkl. dagbok och löneunderlag), Informationshantering (mail, bilder, ritningar mm), Materialhantering samt Fakturering alternativt Fakturaunderlag.
- Du förenklar administrationen för alla på företaget och slipper
hanteringen av lösa lappar och papper
- Hanteringen av offert till faktura kan göras direkt på arbetsplatsen
- När ni köper artiklar hos grossisten överförs den elektroniska
orderbekräftelsen till Hantverksappen och alla artiklar läggs
automatiskt till på Arbetsordern.
- Automatisk prisuppdatering från grossister
- På artikeln finns bl. a, prisinformation, monteringsanvisning, bilder
m.m.
- Bilder, dokument, ritningar etc. kan enkelt läggas till på Arbetsorder
- Tidrapportering utförs endast en gång och kan automatiskt bli
fakturarader och sammanställas på löneunderlaget.
När Arbetsordern är klar för fakturering skapar man ett Fakturaunderlag utifrån all information på Arbetsorder, som därefter via API- integrationen överförs till Fortnox där fakturan skapas med automatik. Kundreskontra, bokföring och uppföljning hanteras därefter i Fortnox.
Koppling till Fortnox
Pris
enligt offert
59 kr/mån tillkommer för licensen Fortnox Integration (inkluderar obegränsat antal integrationer).
Försäljning
Support
Kategorier
Betyg
Ej betygsatt ännu