Extend Commerce och Fortnox erbjuder tillsammans ett molnbaserat affärssystem anpassat för många säljkanaler. Fortnox håller reda på din ekonomi och XTND plattformen håller reda på din orderhantering, inköp, lager samt distribution.
Huvudfunktioner i XTND BACKEND är: Orderhantering, Lager (scanning, plock/pack, transportbokning mm.) och inköp inkl. dropship. Kunder till Extend Commerce har ofta många säljkanaler och lager (eget och eller tredjepart) samt jobbar mot både B2C och eller B2B kunder. Systemet fungerar om du bara säljer i Sverige men även om du har hela världen som marknad. I XTND finns stöd för internationell handel vilket bla. inkluderar stöd för flera valutor samt hantering av intrastat redovisning rörande, införsel och utförsel av varor. Läs mer: https://www.youtube.com/watch?v=zA1CvZlg7AU&autoplay=1
Ett komplett system som täcker funktionalitet för hela processen från ordrar via webbshopar B2B och B2C, marknadsplatser, telefon eller EDI, till avstämning av betalningar i Fortnox. - Automatisk lagerbokföring: Du kan ställa in så att lagervärdet automatiskt uppdateras utifrån vilka lagerhändelser som sker i ditt lager. - Fakturadistribution: Det finns flera olika möjligheter till distribution av fakturor i Extend. Exempelvis fakturaservice från Fortnox fullt integrerad. - Matcha inköp med lev. fakturan. Se mer här: https://www.youtube.com/watch?v=DEloiBp0-cw&autoplay=1