• Alltid fri support
  • 30 dagars öppet köp
  • Säkert i molnet

Marknadsföreningen i Stockholm väljer Fortnox

Publicerat den 19 mars 2010
Pressmeddelande

(Fortnox)

Marknadsföreningen i Stockholm är ett av Sveriges största professionella nätverk för människor i marknadsförings-, reklam- och mediebranschen. Medlemmarna erbjuds ett brett programutbud som täcker marknadskommunikationens samtliga discipliner såsom marknadsföring, information, PR, försäljning samt ledarskap. Vidare erbjuds ett stort antal utbildningar och kurser i dessa ämnen.


För hantering av sitt medlemsregister har Marknadsföreningen i Stockholm valt att arbeta helt internetbaserat med Fortnox program.

Francesca O’Brien Apelgren, VD på Marknadsföreningen i Stockholm, kommenterar deras val:
- I Fortnox har vi funnit ett system som löser flera behov; enkel men kraftfull hantering av vår fakturering kombinerat med kundvård och säljstöd. Inget annat alternativ kunde ge en lika enkel helhetslösning. Och dessutom utökas medlemsnyttan så att vi kan ge en än högre service till våra medlemmar.


Tomas Nilsson, säljare på Fortnox AB, säger:

– Marknadsföreningen i Stockholm kontaktade oss för att de var intresserade av att hantera sin fakturering i Fortnox. Vi visade att Fortnox kan erbjuda andra program och funktioner som passar utmärkt för föreningar. Genom att kombinera Fortnox CRM Säljstöd och Fakturering har de nu i ett och samma system stöd för värvning av nya medlemmar (säljstöd), kundvård och hantering av fakturering via funktionen för avtalsfakturering. Dessutom helt internetbaserat vilket medför att de inte behöver bekymra sig om installationer, uppgraderingar och säkerhetskopiering.


Jan Älmeby, VD på Fortnox AB:

– Med sina 1500 medlemmar är Marknadsföreningen i Stockholm en kund som visar att Fortnox internetbaserade program är intressant för medvetna organisationer som vill arbeta effektivt. Vi känner oss hedrade av det förtroende vi fått.