Techarenan, ett samarbete där Fortnox är partners, blir en allt viktigare mötesplats för entreprenörskap, innovation och digitalisering. I dagarna har vinnarna i Techarenan Challenge korats, en tävling för Nordens främsta startup och tillväxtbolag. Under två dagar möts företagare, makthavare och experter för att diskutera förutsättningar för framtidens entreprenörskap.

– Framtiden byggs av framgångsrika och innovativa svenska entreprenörer i en alltmer digital värld. Att möjliggöra att fler företag kan växa är ju kärnan i Fortnox affärsidé. Därför är mötesplatser som Techarenan där vi tillsammans kan prata om hur man banar väg för växande företag väldigt viktiga, säger Johan Swedenborg, Senior Brand and Communications Strategist på Fortnox. 

Techarenan Challenge har arrangerats sen 2014 och är en allt viktigare plattform och tävling för växande svenska företag att samlas kring. Här kan viktiga frågor om växande företags förutsättning i framtiden avhandlas. Allt från digital tillväxt till kompetensbristen i IT-sektorn och hur företag kan förändra världen till det bättre. 

Fortnox har tidigare medverkat med bland annat studiosamtal om framtidens kompetensförsörjning. 17/6 medverkade Fortnox VD Tommy Eklund i ett panelsamtal om företags digitaliseringsresor och den moderna kundresan. I panelen fanns företagsledare för såväl Apoteket som Coop. 

– Digitaliseringsresan måste alla bolag göra, både små och stora. Vi ser det hos våra kunder hela tiden. Vare sig man är en ensam snickare eller Coop. Men tanken att det är digitalisering i sig som är ett självändamål kommer försvinna. Det företag kommer att se till är värdet av digitalisering, sa Tommy Eklund i panelsamtalet. 

– I framtiden kommer vi inte bara kunna ge tillbaka tid genom att förenkla företagares vardag, vi kommer också kunna ge tillbaka mervärde i form av data och insikter om vad det egentligen är som skapar värde för våra kunder. 

Se Tommy Eklunds medverkan i panelsamtalet här.