Småföretagens bästa vän

Vi har också varit små, därför vet vi vikten av att få mer tid över för det man älskar.

Med Fortnox plattform löser du din administration och finansiering. Enkelt och effektivt.

Varje dag utmanar vi gamla ineffektiva arbetssätt och ersätter dem med smarta och automatiserade lösningar. Det har vi gjort sedan starten 2001, då vi blev först i vår bransch med bokföring på webben. Idag har över 200 0000 företagare valt oss för att sköta sin administration så enkelt som möjligt.

Fortnox är en molnbaserad plattform för småföretagares och redovisningsbyråers behov av program och tjänster för att administrera sin ekonomi på ett effektivt sätt. Förutom populära program för t.ex. fakturering, bokföring, lager, löner och utläggshantering finns även hundratals branschspecifika lösningar från andra leverantörer som är integrerade i vår plattform. Som kund i Fortnox kan du använda finansiella tjänster, t.ex fakturaservice och fakturabelåning och under 2018 börjar vi med försäkringsförmedling. Börja smått och väx med dina behov.

Det riktigt smarta är att allt du gör finns tillgängligt överallt och hela tiden, i en och samma plattform. Perfekt när du vill samarbeta med en redovisningsbyrå och dela på jobbet. Eller när du är på resande fot och vill jobba via Fortnox app i mobilen.

Välkommen till ett nytt sätt att jobba.

Se våra produkter och upptäck de många fördelarna

Hjälp när det behövs

Fortnox passar och används i alla branscher, men även föreningar och skolor har upptäckt de många fördelarna. Ibland uppstår frågor och funderingar, och då kan det vara skönt att veta att Fortnox support ingår - du når oss via chat och telefon. Som användare har du också tillgång till ett stort utbud av kom-igång-guider, utbildningar och demofilmer som utförligt visar hur du jobbar i våra program.

Samarbeta

Som kund kan du nå dina program och din information från vilken internetansluten dator eller mobil som helst. Flera användare kan också vara inloggade samtidigt, samarbeta och dela information. En stor fördel är att de slipper besväret med installation, uppdateringar och säkerhetskopiering.

Fortnox kan integreras med många andra lösningar

Fortnox program går att integrera med en mängd olika typer av program och system, t.ex. kassasystem, webbshopar och workflowsystem. Du får en automatiserad och välfungerande helhet där samma information inte behöver registreras på flera ställen, och där du inte heller riskerar att någon information är inaktuell.

Se våra samtliga integrationer här

Vi är stolta över vår historia

Redan 2001 såg vi möjligheterna i molnet. Entreprenören Jan Älmeby, som i det egna bolaget Scandinavian PC Systems sedan länge erbjudit bokföringsprogram till småföretagare, insåg redan då att administrationen skulle bli så mycket enklare för småföretagare om programmen var webbaserade.

Jan och hans team såg inom kort till att det första webbaserade bokföringsprogrammet lanseras på den svenska marknaden. Snart tecknades det första avtalet med en större redovisningsbyråkedja och fler följde snabbt när fler och fler småföretagare och redovisningskonsulter insåg fördelarna och enkelheten med att samarbeta i molnet.

Under tiden utvecklades nya program i Fortnox produktportfölj. Idag finns en mängd användarvänliga program som hjälper småföretagaren att hålla ordning och reda och som tack vare den låga månadskostnaden hjälper småföretagen att växa i sin egen takt.

Robert Hansson

- En av två delägare i Rolf & Robert Bygg

”Jag sparar upp till 10 timmar per vecka på att systemen är integrerade och att underlag för fakturering och löner skapas automatiskt.”

Byggföretaget Rolf & Robert Bygg arbetar sedan länge med Bygglet, ett webbaserat verktyg för projekthantering speciellt utvecklat för byggbranschen. Deras tidigare lösning för administration saknade integration med Bygglet. Genom att byta till Fortnox lösning fick företaget en bra helhet där all administration är samlad i Bygglet och Fortnox i en integrerad lösning.

Fortnox för hantverkare

Sofia Utstrand

- En av två delägare i Frick & Co

”Vi har gått från tidskrävande manuellt arbete med stora risker för fel till att nu ha exakt kontroll på varulagret när som helst på dygnet och på alla försäljningsställen.”

När Frick & Co införde Fortnox lagersystem blev livet som grossist och e-handelsföretag betydligt enklare. Med exakt kontroll på varulagret, stöd för olika valutor och automatisk bokföring spar företaget mycket tid. Dessutom var det både snabbt och enkelt att komma igång.

Fortnox för e-handlare

Mattias Segerbrand

- en av Saldo Redovisnings delägare.

”Rådgivningstjänster går att ta mer betalt för. Vi tar ju betalt för den kompetens och erfarenhet våra medarbetare besitter.”

Saldo Redovisning har valt Fortnox digitala plattform som byråns redovisningstjänster utgår ifrån. Byrån har en mycket tydlig ambition att samarbeta med sina kunder i digitala arbetsflöden där modern teknik automatiserar stora delar av arbetet. En ambition som lett till att branschorganisationen FAR utsett dem till Årets Framtidsbyrå 2017/2018.

Fortnox för hantverkare

Följ vår blogg

I vår blogg kan du läsa om de senaste trenderna, vår produktutveckling, och få en inblick i våra kunders vardag.

Till bloggen

Jobba hos oss

För att förenkla vardagen för tusentals småföretagare behövs engagerade medarbetare. Upptäck hur kul vi har och vilka tjänster som just nu finns lediga.

Jobba hos oss

Investera i Fortnox

Här har vi samlat information för dig som är intresserad av att investera i Fortnox.
 

För investerare

Vill du kontakta oss?

Har du frågor om våra program eller någon annan fundering? Vi har samlat alla kontaktuppgifter på en sida.

Kontakta oss     0470 - 78 50 00
Några av våra Partners
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av unika erbjudanden, information om vad som är på gång och få tips som förenklar ditt företagande.
© 2017 FORTNOX AB