Medarbetare – Kvitto & Resa

Smidig hantering av kvitton och reseräkningar

Hantera kvitton och reseräkningar enkelt och smidigt i mobilen eller på webben. Koppla Kvitto & Resa till din bokföring och lönehantering i Fortnox för en automatiserad utläggsprocess.

Från och med den 2 maj 2024 hanteras Kvitto & Resa direkt av vår partner Findity som en integration. För att fortsätta använda Kvitto & Resa efter det datumet behöver du godkänna ett användaravtal med Findity senast den 1 maj 2024 – annars avslutas tjänsten automatiskt. Vid godkännande löper ditt avtal på tills vidare med samma avtalsperiod som du har idag.

Kvitto & Resa + Bokföring + Lön
Från
377
kr/mån
Anpassa & beställ
Beställ Fortnox Kvitto & Resa
Från
79
kr/mån
Beställ

Alla priser gäller per användare.
Är du redan Fortnox-kund? Logga in och beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna!

Smarta lösningar som automatiserar hela utläggsprocessen

Smart hantering av kvitton och utlägg

När ett kvitto fotas tolkas informationen helt automatiskt, och du slipper hålla reda på komplicerade regler – det gör vi åt dig. Den anställde har en tydlig översikt över inskickade och utbetalda utlägg, och kan vara säker på att inte något faller mellan stolarna.
  • Allt samlat på ett ställe, med tydlig översikt
  • Alla kvittotyper kan redovisas och tolkas

Enkelt att administrera

Tjänsten anpassas efter era behov och de betalsätt, utläggskategorier, kostnadsställen och projekt som ni använder. Som administratör kan du granska, godkänna eller avslå rapporter med automatiska meddelanden till den anställde samt redigera utlägg och rapporter vid felaktigheter
  • Rapportera/attestera direkt i mobilen eller via webben
  • Hjälp med beräkning av traktamenten, förmåner och avdrag vid tjänsteresor

Automatisera hela utläggsprocessen

Med Kvitto & Resa förs informationen sömlöst över till både bokföringen och lönen i Fortnox. Kvitton bokförs med tillhörande bildunderlag i samband med att rapporten skickas in, och utlägg och andra ersättningar kommer automatiskt med i lönekörningen och därefter bokföringen.
  • Kvitton bokförs automatiskt när utläggsrapporten skickas in
  • Utlägg och ersättningar följer automatiskt med i lönekörningen
Fler funktioner

Mer om Fortnox Kvitto & Resa

Ikon angles-right
Körjournal och företagskort (Kvitto & Resa Plus)
Med Plus-versionen kopplar du ditt företagskort till appen, så skapas utlägg helt automatiskt. För närvarande stöds företagskort från Eurocard, SEB, Danske Bank, Handelsbanken och Nordea First Card. Du får även full koll på dina resor i tjänsten genom en koppling till elektroniska körjournaler från exempelvis Telia Sense, Automile och TelliQ. Kvitto & Resa Plus kostar 20 kr extra per månad och användare.
Fortnox Kvitto & Resa Plus
  • Allt i Kvitto & Resa ingår

  • Utlägg skapas automatiskt när du handlar med företagskortet

  • Kopplingar till elektroniska körjournaler

Från
99
kr/mån
Beställ

Är du redan Fortnox-kund? Logga in och beställ

Vi sparar mycket tid tack vare effektivare flöden och bättre säkerhet.
Carina Eriksson, Vice vd och ekonomichef, Solelgrossisten
Ikon plus_calendar
30 dagar öppet köp
Ikon plus_cloudwifi
Molnbaserat
Ikon plus_support
Fri support
Ikon plus_users
Fler än 500 000 kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort och hjälper dig med dina funderingar kring Fortnox och våra program.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Vanliga frågor och svar

FAQ

Här besvarar vi några av vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du inte hittar det svar du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag få hjälp av en redovisningsbyrå?

Självklart! Fortnox används av tusentals redovisningskonsulter över hela landet, vilket gör att hjälp alltid finns nära till hands. Ni bestämmer själva upplägg – om du vill göra det mesta av jobbet själv medan byrån sköter avstämningar och rapportering, eller om du önskar att byrån även sköter det löpande ekonomiarbetet. Med vår plattform är det enkelt att samarbeta!

Hitta en redovisningsbyrå som använder Fortnox ›


Besök vårt användarstöd