Publicerad: 28 mars 2007|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

PÅGÅENDE EMISSION REDAN TECKNAD TILL HÄLFTEN

En post omfattar 2.500 aktier á 2,60 kronor styck. Således 6.500 kronor i likvid per post. Anmälningsperioden pågår den 26 mars till den 20 april. Vid teckning av aktier erläggs likviden inom fem bankdagar. Emissionsinstitut är Aktieinvest FK AB som hanterar emissionslikviderna. Efter emissionens stängning ansöker bolaget om listning vid NGMs lista Nordic MTF. Handeln beräknas kunna starta under maj månad. Teckning kan göras direkt på nätet på bolagets hemsida; http://www.fortnox.se/prospekt.php

Prospekt och anmälan till bolagets informationsträffar i landet finns även att tillgå på bolagets hemsida.

Fortnox är ett svensk företag som levererar internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering och CRM. Programmen kan nås från internetanslutna PC eller Mac över hela världen. Kunden betalar en låg abonnemangsavgift från 39 kronor per månad.

Mer information Fortnox AB kan lämnas av bolagets grundare och VD: Jan Älmeby på Fortnox AB, 0708-37 32 55