Publicerad: 12 november 2012|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox ett av Sveriges snabbast växande mjukvaruföretag

Undersökningen Deloitte Sweden Technology Fast 50 visar att Fortnox i år är det allra snabbast växande företaget inom just affärssystem i molnet och det sjätte snabbast växande företaget i kategorin mjukvaruföretag.

”Vi är mycket glada att vi hamnar så högt även i år. Självklart är det svårt att toppa förra årets placering eftersom rankingen baseras på procentuell ökning. Vi ser årets placering som en stor bedrift att vi faktiskt fortsätter att växa trots många år av stark tillväxt”, säger Jens Collskog, VD på Fortnox AB.

Sweden Technology Fast 50 är den enda utmärkelsen som riktar sig specifikt till teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik. I rankingen placerar sig Fortnox totalt på en 18:e plats av samtliga teknologiföretag i undersökningen.

Hela undersökningen finns att läsa på deloitte.se

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 63 23 00 jens.collskog@fortnox.se

Om Fortnox

Med drygt 100 000 aktiva användarlicenser är Fortnox Sveriges ledande leverantör av internetbaserade affärssystem för mindre företag, föreningar och redovisningsbyråer. Fortnox erbjuder ett komplett utbud av internetbaserade program för bland annat redovisning, fakturering, säljstöd, tidredovisning och löneadministration. Våra kunder kan nå sina program och sin information från vilken internetansluten PC, Mac, surfplatta eller smartphone som helst. Flera användare kan vara inlog- gade samtidigt och samarbeta och dela information. De slipper besväret med installationer, uppdateringar och säkerhets- kopiering. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox startades 2001 och har huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF.