Smart koppling: HiCore Business för grossister

HiCore Business för grossister icon

HiCore Business för grossister

5.0(2 st)
0-25 företag använder

HiCore Business

HiCore erbjuder för dig som grossist en lättarbetad offert och kundorder med faktureringsalternativ som, del-, eller samlingsfaktura. I HiCore kan du även skapa offerter, använda flera prislistor och får effektivt stöd för inköp.

Några av HiCores styrkor:

  • Offert/order/faktura – Stöd för del- och samlingsfaktura.

  • Prissättning – prislistor på kund eller kundgrupp,

  • Kundorderöversikt

  • Lager/logistik – rätt sortiment vid rätt tid, obegränsat med lagerställen, drop-shipping och fraktsedlar

  • Inköp – bristinköp, enhetshantering.

  • Inköpsorderöversikt

  • API med färdiga integrationer till externa partners

  • Analys/uppföljning

  • En effektiv helhetslösning – tillsammans med noga utvalda partners

  • Support – snabb och kunnig support ingår både via telefon och mail alla dagar och kvällar

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Kunder som skapas i HiCore går över till Fortnox direkt. Uppdatering av kunder i HiCore går över till Fortnox automatiskt.

Faktura från HiCore går över till Fortnox direkt och behöver ingen ytterligare hantering. Fakturan landar i reskontran i Fortnox för bevakning av inbetalning.

I samband med faktura skapas kostnadsbokförs den.

  • Möjlighet till olika lagerkonton beroende på lager

  • Möjlighet till olika kostnadskonto beroende på varugrupp

  • Möjlighet att knyta kostnadsställe till lager, försäljningsställe, varugrupp eller på varje enskild order

Läs mer på HiCore Systems Ab's hemsida

Automatiska flöden med HiCore och Fortnox

  • Minimera dubbelarbete - Kunder och kundfakturor skickas från HiCore och går direkt över till Fortnox
  • Minska risk för obetalda fakturor - betalinfo i HiCore innan offert, order eller leverans sker
  • Bokföring i realtid - Snabbare uppföljning och ökad översikt

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.