Affärssystem att växa med
Anpassa affärssystemet efter behoven – aldrig tvärtom.
Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert
Fortnox molnbaserade ekonomisystem är motorn. Till våra egna program och tjänster har vi dessutom över 400 integrationer som går att koppla på, så som kassasystem, webbshoppar och workflowsystem.
Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång.
Frågor? Ring 0470–78 50 00
Fyll i dina uppgifter
Vi kontaktar dig så snart om möjligt.
Skala upp med Fortnox program och integrationer
Över 1 000 företag med över 50 anställda per företag använder idag Fortnox. Det är samma program och smarta lösningar som småföretagare använder; motorn är Sveriges mest använda molnbaserade ekonomisystem. Tack vare att du kan skala upp som du vill skapar du ett automatiserat, skräddarsytt och molnbaserat affärssystem.
Skalbart och skräddarsytt
Glöm växtvärk. Med Fortnox är det är enkelt att lägga till fler program när behoven växer, och det är lika enkelt att lägga till fler användare och ändra behörigheter. Du ser till att rätt personer har tillgång till rätt uppgifter – varifrån de vill, när de vill.
Integrera dina tredjepartsystem
Fortnox är motorn. Till det har vi över 400 integrationer som du kan koppla på – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Du kan också bygga egna kopplingar med vårt öppna API – ännu en fördel med att arbeta i molnet. Om ni redan har egenutvecklade kopplingar integrerar vi dem med Fortnox.
Helt molnbaserat
Säkert, tillgängligt och uppdaterat. Över 1000 större företag använder Fortnox molnbaserade plattform som motor i sina skräddarsydda affärssystem.
Hur vill du bygga ditt affärssystem?
Med över 400 olika integrationer att koppla till ditt Fortnox finns närmast oändliga möjligheter för att skräddarsy ditt företags affärssystem efter just era behov. Se exempel på hur två flöden kan se ut nedan.
Projekt och tidrapportering
Butikskedja med webbshop
Vanliga frågor och svar
1. Kontakta oss för att prata behov och få en offert på ett affärssystem som passar ditt företag.
2. Vi lägger upp ditt abonnemang och hjälper dig att komma igång (och koppla på integrationer, om du behöver det).
3. Så, nu är du igång! Och glöm inte att vi alltid finns ett samtal bort.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
Det är enkelt att byta från ett annat affärssystem till Fortnox – och du kan göra det när som helst under året. Vi hjälper dig dessutom kostnadsfritt, och det går snabbt; du är igång från en dag till en annan.
Integrera ditt Fortnox med det som passar ditt företag bäst. Välj bland 400 partner-intergrationer – det enda du behöver för att starta är en integrationslicens.
Finns det inte en integration mellan ditt system och Fortnox? Då kan du få hjälp med att bygga en. Kontakta någon av våra utvecklingspartners, så hjälper de dig att bygga en integrationslösning som passar just ditt företags behov.
För ett företag med 50 anställda skulle Fortnox program och tjänster kosta drygt 2 000 kronor i månaden. I den kostnaden har vi räknat med att företaget behöver program och tjänster som bland annat Bokföring, Fakturering, Lön, Leverantörsfakturaattest, integrationslicens samt ca 40 stycken Tidrapport. Du bygger ditt affärssystem efter dina behov, och kan integrera Fortnox med valfritt antal applikationer. Integrationslicensen kostar från 109 kronor i månaden och de avgifter som kan tillkomma är de priser våra integratörer eventuellt tar för sina respektive system.
Här hittar du våra över 400 integrationer inom exempelvis bokningssystem, kassasystem, projekthantering, och mycket mer.
Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert
Fortnox molnbaserade ekonomisystem är motorn. Till våra egna program och tjänster har vi dessutom över 400 integrationer som går att koppla på, så som kassasystem, webbshoppar och workflowsystem.
Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång.
Frågor? Ring 0470–78 50 00
Fyll i dina uppgifter
Vi kontaktar dig så snart om möjligt.
Svenskt kosttillskott ville automatisera och bli mer digitala
"Fortnox visade sig vara ett bra val, eftersom vi ville automatisera våra flöden och ha ett system med hög användarvänlighet. Idag utför vi väldigt många transaktioner via Fortnox integrationer. Under 2019 hade vi till exempel 400 000 kundfakturor som gick via integrationer, helt automatiserat."
Susanna Harn, ekonomichef, Svenskt Kosttillskott AB. Med 60 anställda och 230 miljoner kronor i omsättning, har bolaget skräddarsytt ett affärssystem med Fortnox och integrationer.
"Liten eller stor – skillnaden är inte stor"
"Många tror att Fortnox bara är för småföretag, att det inte går om man har över hundra anställda. Det finns egentligen inga begränsningar så länge processerna är skalbara – då spelar det ingen roll om företaget har två eller 200 anställda."
Joakim Lindh, vd på redovisningsbyrån Trimero, berättar om hur byrån hjälper sina större kunder att implementera Fortnox som affärssystem.
Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att berätta mer om erbjudandet.
FAQ
Har du några frågor? Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Hittar du inte svar på det du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
Är ni flera som som ska samarbeta och behöver åtkomst till programmet behövs en licens per användare och program. I checkouten (efter du har valt paket) väljer du enkelt det antal licenser som ska läggas till för respektive program. Antalet användare är obegränsat.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
Självklart! Fortnox används av tusentals redovisningskonsulter över hela landet, vilket gör att hjälp alltid finns nära till hands. Ni bestämmer själva upplägg – om du vill göra det mesta av jobbet själv medan byrån sköter avstämningar och rapportering, eller om du önskar att byrån även sköter det löpande ekonomiarbetet. Med vår plattform är det enkelt att samarbeta!
Hitta en redovisningsbyrå som använder Fortnox ›
Välkommen att kontakta oss
Allt om företagande
Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.