Vad kan vi hjälpa dig med?

Om du behöver hjälp vägleder vi dig i programmet och förbättrar dina förutsättningar för ett framgångsrikt företagande. Nedan hittar du svar på dina frågor samt kontaktvägar till oss.

Vi finns här för dig!

Är du redan kund?

Logga in för en mer personlig service

Kom-igång-guider
Instruktionsfilmer
Felsökningsguider
Ska du byta till Fortnox

Abonnemangsfrågor

Fakturafrågor

Jag vill ändra e-postadress i mina uppgifter

För att ändra dina inloggningsuppgifter kan du som är systemadministratör klicka på ditt företagsnamn uppe till höger och välja Inloggningsuppgifter. Du kommer till dialogrutan där du kan se, ändra och radera dina inloggningsuppgifter.

Det är även här som du ändrar om du skulle byta mejladress. Tänk på att det är viktigt att du har en uppdaterad mejladress så att vi har möjlighet att kontakta dig om du exempelvis skulle behöva ett nytt lösenord. Vill du läsa mer om inloggningsuppgifter, klicka här.

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord kan du skapa ett nytt lösenord på egen hand. Via inloggningssidan finner du en länk till att skapa ett nytt lösenord. Du kan även klicka här.

Du vet väl om att du även kan logga in med hjälp av BankID. Vill du veta mer? Klicka här.

Om du har fått en länk skickad från oss för att återställa ditt lösenord men ej hittar det, kontrollera din skräppost. Skulle du inte få länken vänligen kontakta oss.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with

Mitt konto har blivit inaktivt

Det finns möjlighet att själv låsa upp konto under 3 dagar om kontot är låst på grund av exempelvis en utebliven inbetalning. För att se instruktioner tryck här. Alternativt kan du kontakta oss via telefon på 0470 - 78 50 00 eller skapa ett ärende via formuläret.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with

Tillfällig inloggning som revisor

När revisorn behöver en tillfällig inloggning för att granska räkenskaperna så rekommenderar vi Fortnox Revisor.
 
Med Fortnox Revisor får användaren läsbehörighet till Bokföring, Fakturering, Anläggningsregister, Lager och Lön, men inga poster kan ändras eller läggas till. Fortnox Revisor kostar 59 kr/användare/30 dagar och efter 30 dagar sägs licensen upp automatiskt. 
 
Licensen lägger du till som vanligt under Administrera användare - Lägg till licenser.

Observera att vid samarbete med vissa redovisningsbyråer så kommer du inte kunna aktivera Fortnox Revisor, licensen är då inte synlig under Tilläggsbeställning. Istället rekommenderar vi att du aktiverar Fortnox Läs‍, men observera att systemadministratören själv behöver säga upp licensen när behovet upphör.

Kom igång med Fortnox Revisor!

Frågor om min abonnemangsfaktura från Fortnox

Du kan hitta information om din faktura samt få svar på dina frågor via vår fakturaportal Min Faktura, klicka på länken minfaktura.fortnox.se och ange OCR och postnummer. Hittar du inte svaren som du söker, kan du kontakta oss via chatten inne i programmet, ringa till oss på 0470-78 50 00 eller skapa ett ärende via formuläret.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with

Faktura från Fortnox Finans

Du kan hitta all information om din faktura samt få svar på dina frågor via vår fakturaportal Min Faktura, klicka på länken minfaktura.fortnox.se och ange OCR och postnummer. Här kan du även skapa ett ärende om du inte skulle hitta svaret på din fråga. Du kan också nå oss via chatten inne i programmet eller via telefon på 0470-78 50 00.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with

Kopia av tidigare abonnemangsfaktura

Om systemadministratören loggar in och klickar på företagsnamnet uppe till höger, väljer Mitt Abonnemang och sedan Abonnemang i menyn på vänstersidan kan denne se alla abonnemangsfakturor från Fortnox.

Skulle det behövas har du möjlighet att se en pdf av fakturan, ladda ned och skriva ut den. Vill du läsa mer om Mitt Abonnemang, klicka här.

Har du inte valet Mitt Abonnemang så hittar du originalfakturan på Min Faktura portalen, klicka här. Här anger du OCR och postnummer, och har då möjlighet att se status på fakturan.

Har du inte ett abonnemang i Fortnox men har fått en faktura från Fortnox Finans, då kan du logga in via minfaktura.fortnox.se och ange OCR och postnummer.

Ändring av fakturaadress

Systemadministratören kan ändra adressuppgifterna inne i Fortnox, det går även att välja om du önskar att få fakturan via e-post eller brev. Detta görs under företagsuppgifter och fliken faktureringsuppgifter. Läs mer här.

För e-faktura läs mer här. Observera att vi inte kan skicka e-faktura till redovisningsbyråer.

Är du företagskund?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Om du inte har fått svar på din fråga ovan är du givetvis välkommen att kontakta oss.

Du når oss på 0470–78 50 00

Är du redovisningsbyrå?

...och vill prata med oss?

Om du inte har fått svar på din fråga ovan, slå oss en signal.

Du når oss på 0470–78 50 10

Hitta till oss

Brev och besök

Huvudkontor
Växjö

Besöksadress
Bollgatan 3B, Växjö
Hitta på kartan ›

Postadress
Fortnox AB, Box 427, 351 06 Växjö

Telefon
0470-78 50 00