Smart koppling: Projektportalen

Projektportalen icon

Projektportalen

4.9(29 st)
201-500 företag använder

Få full kontroll på dina projekt och serviceorder

Projektportalen är ett projektverktyg för bygg- och hantverksbranschen med en smart tvåvägskoppling till Fortnox. Här får du full ekonomisk översikt och kan följa dina projekt i realtid. Idag har över 500.000 projekt skapats i Projektportalen.

Tidrapportering, egenkontroller, ÄTA, dagbok, personalliggare, dokumenthantering, rapporter, leverantörsfakturascanning, ekonomisk översikt och fakturering är några av våra populära funktioner. Vi ger dig en helhetslösning och samlar flera funktioner i ett och samma system.

Via vårt analysverktyg Microsoft Power BI erbjuder vi kraftfulla rapporter och kan skräddarsy rapporter för dig inom företag, koncern och ekonomibyrå.

Med smarta integrationer till bl.a. ekonomisystem och kalkylprogram kommunicerar vi med flera andra system och skapar synergier som gör att du sparar både tid och pengar.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

✓ Projektportalen har en tvåvägskommunikation med Fortnox. Tvåvägskommunikationen innebär att du endast behöver rapportera eller göra ändringar på ett ställe för att det ska synas i både Projektportalen och Fortnox.

✓ Projektportalen synkroniserar automatiskt kunder, artiklar, konton och kostnadsställen från Fortnox så det hela tiden hålls uppdaterade i systemet.

✓ Vi hämtar in verifikat som exempelvis kvitton och manuella lagerjusteringar.

Läs mer på MVP Software AB's hemsida

Fem snabba om Projektportalen

  • Ekonomisk översikt på projekt och serviceorder
  • ÄTA-hantering med digital signatur
  • Digital KMA-dokumentation som egenkontroller och riskanalyser
  • Kraftfulla rapporter via Microsoft Power BI
  • Prognos och successiv vinstavräkning (SVA)

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.