Molnbaserat affärssystem för mindre och medelstora e-handlare och retailers. Kombinationen av orderhantering, plock & pack, inköp, lagersystem (WMS) och kassasystem (POS) ger effektiva flöden som förenar alla säljkanaler och lager i realtid.
Med Specter samlas all försäljning från till exempel webbshop, fysiska butiker eller återförsäljare i ett system. Detta ger dig total koll på order, kunder och produkter, med rätt lagersaldo överallt.
Den kraftfulla inköps- och lagerhanteringen möjliggör optimalt varuflöde, från inköpsplanering till snabbt plock & pack för effektiva leveranser till dina kunder.
Genom integrationer till e-handelsplattformar som t.ex. Shopify och WooCommerce, marknadsplatser, betal-, frakt- och 3PL-lösningar samt Fortnox kan vi hjälpa ditt företag att uppnå högre effektivitet och bättre lönsamhet.
Kombinationen Specter och Fortnox ger e-handlare och retailers det bästa av två världar. Integrationen automatiserar bokföringen så att ditt företag får en effektiv redovisning med ständigt aktuell ekonomisk överblick.
Affärshändelser för försäljning, inbetalningar, lager (FIFO) och dagsavslut m.m. skapar automatiskt enskilda verifikat i Specter. Dessa synkas direkt till Fortnox och håller din bokföring uppdaterad.
Specters kopplingar till Klarna & Svea automatiserar bokföring av betalningar, återbetalningar och avgifter. Verifikaten synkas automatiskt till Fortnox.
Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.