Allt för byrån
– och allt för dina kunder

Upplev fördelarna med byråstöd och kundleverans i samma system. Få koll på allt som behöver göras, samtidigt som du effektivt samarbetar med kunderna direkt i Fortnox.

Nytt innehåll!
Byråpartner
  • Byråstöd med total överblick

  • Allt för kundleveransen

  • Allt för byråns egen verksamhet

499
kr/mån
Kom igång
Klara consulting
Klara consulting
Det här är Fortnox Byråpartner

Smartness och samarbete på en helt ny nivå

Det är något av en dröm att kunna samla allt hos en leverantör.

Thobias Granström, Techonomic

Byråstöd
Flytta in samarbetet
Byråstöd
Flytta in samarbetet

Flytta in hela samarbetet med kunderna i Fortnox och skaffa överblick över alla uppdrag, ärenden och dokument. Spåra enkelt allt som händer, kommunicera med kunderna, skapa uppdragsavtal och hantera kundkännedom – för byråns alla kunder.

Kundleverans
Jämna ut topparna
Kundleverans
Jämna ut topparna

Allt på ett ställe. Hela året. Jobba smidigt med hela kundleveransen – från löpande avstämningar till färdigt årsavslut – direkt i Fortnox. Det hjälper dig att jämna ut topparna och gör din vardag som redovisningskonsult mer effektiv.

För byråns egen verksamhet
Full koll på byrån
För byråns egen verksamhet
Full koll på byrån

Förutom att hantera bokföring, fakturering och löner för byrån, får du smidiga processer för att registrera och spåra tiden som läggs på projekt och kunder. Du får automatiserade insikter i verksamheten, som baseras på bokföringen i realtid. Och dessutom inbyggda funktioner för budget, prognos och analys.

Hantera obegränsat antal kunder
Ett inlogg till alla kunder
Fri support

Innehåll i Fortnox Byråpartner

Byråstöd

Kundkännedom (KYC)
Automatiserad kundkännedom med direkt tillgång till kunddata, löpande bevakning mot PEP- och sanktionslistor samt smidig onboarding ger dig full kontroll och översikt.

Dokument
Hantera och lagra interna dokument som rör byråns egen verksamhet och kunder, samt delade dokument som även klienten ska kunna nå (till exempel förvaltningsberättelse och bokslut).

Ärendehantering
Få en säker struktur för kommunikationen med klienten. Dela information, begär in material eller begär att kunden till exempel ska signera ett dokument.

Prospekt
Se status och gör kontroller innan du sammankopplar och skriver avtal med kunden.

Mina klienter
Överblicka och hantera de klienter som varje redovisningskonsult arbetar med.

Processvyer
Få ökad kontroll och överblick, automatiska uppdateringar och möjlighet att anpassa arbetet efter kundens behov.

Uppdragsavtal
Upprätta och håll full koll på byråns uppdragsavtal. Avtalen signeras digitalt och du får en automatisk påminnelse när ett avtal är på väg att löpa ut.

Byråanstånd
Skapa och hantera ansökningar för byråanstånd direkt i Fortnox.

Kundleverans

Bokslut & Skatt
Underlättar arbetet med avstämning, bokslut, årsredovisning och skatt, och är helt integrerad med klientens bokföring i Fortnox. Kopplingar till både Skatteverket och Bolagsverket för att ytterligare automatisera arbetsflödet.

Avstämningar
Gör kostnadsfria löpande periodavstämningar och kvalitetssäkra dina kunders bokföring regelbundet. När det är dags för årsbokslut för din kund är mycket av arbetet redan gjort och du kan koppla på resten av funktionerna i Fortnox Bokslut & Skatt. Du kan såklart göra löpande avstämningar även om du inte gör själva bokslutet i Fortnox.

Rapport & Analys
Verktyget är helt integrerat med kundens bokföring i Fortnox och du skräddarsyr enkelt rapporteringen efter kundens behov. Inbyggda funktioner för budget, prognos och analys tar rapporteringen till en smartare nivå.

Klientfakturering
Klienten skapar själv upp och skickar sina fakturor i Fortnox. Som konsult är du med och stöttar klienten i allt som sker när fakturan är skapad och efter den är skickad. Du har full inblick i kundens reskontra och kan hantera krediteringar, rättelser av bokföringsposter, registrering av inbetalningar, bortskrivningar, avstämningar med mera.

Bokföring
Smart och smidigt bokföringsprogram där en mängd funktioner underlättar arbetet med kundens bokföring – oavsett storlek på verksamhet eller mängden transaktioner.

Anläggningsregister
Få snabbt överblick över dina kunders tillgångar, inventarier, garantisedlar och avskrivningar via ett tydligt och enkelt register. Dessutom överförs avskrivningarna automatiskt till bokföringen.

Lön
Sköt enkelt dina kunders löneadministration, med allt från lönebesked och arbetsgivardeklarationer på individnivå till statistikrapportering.

För byråns egen verksamhet

Fortnox breda utbud av produkter hjälper dig att effektivt sköta byråns egen verksamhet och skapa utrymme för mer lönsamma affärer.

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Tid

  • Bokslut & Skatt

  • Rapport & Analys Utökad

  • Anläggningsregister

  • Företagskort

  • Kvitto & Utlägg

  • Resa

  • Leverantörsfakturaattest

  • Personalattest

Vill du veta mer?

Vi berättar gärna mer om innehållet i Byråpartner och svarar på dina frågor.

Våra kunder berättar
"Hela flödet blir enklare när allt är samlat"
Våra kunder berättar
"Hela flödet blir enklare när allt är samlat"

För redovisningsbyrån Libredo är automatisering en chans att sätta fokus där värdet verkligen ligger – i rådgivningen och de nära kundrelationerna.

– Vi vill centralisera och automatisera, ha allt samlat på ett ställe. Fortnox är modernt, stabilt och tryggt. Från bankkoppling och fakturahantering till avstämningar och Fortnox Företagskort – hela flödet blir enklare när allt är samlat, säger Gevorg Simonyan.

Flytta byråns kunder till Fortnox
Flytta byråns kunder till Fortnox

Välj själv om du flyttar över alla dina kunder med en gång, eller om du börjar med några få. Oavsett hur du gör, kan vi hjälpa dig med flytten.

Mer än femhundratusen företag väljer Fortnox

30 dagar öppet köp
Fri support
Trygg i molnet
Alltid uppdaterad

Mer Fortnox för din byrå

Samarbetspaket
Gör samarbetet smidigare

Med Fortnox samarbetspaket, som är framtagna för dina kunder och är anpassade efter de vanligaste sätten att samarbeta, blir samarbetet smidigare.

Utbildningar
Få ut det mesta av Fortnox

Med allt från live-seminarier till inspelade utbildningar hjälper vi dig att få ut det mesta av Fortnox – både för dig och dina kunder.

Fortnox Digital PT
Ställ om digitalt

Med en digital PT får din byrå hjälp att ställa om till ett mer effektivt arbetssätt och nå nya höjder – på byrån och tillsammans med kunderna.

Kom igång

Har du frågor eller vill du beställa? Fyll i formuläret eller kontakta oss på 0470–78 50 10 så hjälper vi dig

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with Fortnox's Privacy Notice

Frågor och svar

Kan Byråpartner även användas för kunder som inte har sin bokföring i Fortnox?

Ja, det går bra. Du skapar upp klienten precis som vanligt i din klientlista, även om du hanterar bokföringen i ett annat program. Då blir det möjligt att skapa uppdragsavtal, arbeta i våra processvyer, hantera kundkännedom, arkivera och dela dokument, skicka ärenden med mera.

Hur fungerar samarbetet med klienterna?

Byråpartner möjliggör ett digitalt, automatiserat arbetssätt och samarbete för din redovisningsbyrå, både internt och med dina kunder. Det gör vardagen mer effektiv. Dela på arbetet med dina kunder – och ni sparar båda tid och får mer kontroll på ekonomin.

Kan jag hantera obegränsat antal klienter?

Ja, varje konsult som har en licens för Byråpartner kan hantera obegränsat antal klienter i Fortnox.

Tillkommer det några avgifter?

Byråpartner består av en fast licenskostnad på 499 kr per månad och konsult. För vissa funktioner och tjänster tillkommer en styckkostnad vid användning.

Se vår prislista för aktuella priser