Smart koppling: Snabbskan

Snabbskan icon

Vad är Snabbskan och varför behöver jag appen?

Snabbskan är en applikation som automatiserar bokföringen av bolagets korttransaktioner. Genom att i Snabbskan-portalen ladda upp en fil med korttransaktionerna har ni på bara några minuter bokförda och slutbetalda leverantörsfakturor i Fortnox.

Snabbskan är den perfekta applikationen för bolag som önskar spara tid och pengar på manuell inmatning av leverantörsfakturor i Fortnox. Snabbskan låter er skapa mallar där ni mappar filkolumner med fält i Fortnox för maximal kontroll över den data som importeras. Ladda upp filen som innehåller bolagets korttransaktioner och låt Snabbskan skapa en leverantörsfaktura per korttransaktion. Ni bestämmer om ni vill att Snabbskan även bokför och betalmarkerar de skapade leverantörsfakturorna.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Aktivera Snabbskan och koppla ert Snabbskan-konto till ert Fortnox-konto för en automatiserad bokföring av bolagets korttransaktioner. Via Snabbskan kan ni skapa leverantörer, leverantörsfakturor och inbetalningar på leverantörsfakturorna. Flödet är följande:

  • Skapa en mall i Snabbskan och mappa filkolumner till fält i Fortnox.

  • Ladda upp en fil med korttransaktioner i Snabbskan.

  • Luta er tillbaka och låt Snabbskan göra resten.

  • Minuter senare finner ni bokförda och slutbetalda leverantörsfakturor i Fortnox för korttransaktionerna i uppladdad fil.

Läs mer på Automatisera Mera's hemsida

Detta ingår i Snabbskan

  • Automatiskt skapande av levernatörsfakturor för bolagets korttransaktioner
  • Automatisk bokföring av skapade levernatörsfakturor
  • Automatisk betalmarkering av skapade leverantörsfakturor
  • Skapa personliga mallar och bestäm precis vilken data som importeras till Fortnox
  • Mappa och/eller skapa leverantörer direkt i Snabbskan

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.

Grafik som visar hur integrationer till Fortnox fungerar