Med Enklakassan får du mer tid över för att fokusera på kärnverksamheten. Genom att koppla Fortnox med Enklakassan sköts bokföringen från försäljningen helt automatiskt. Enklakassan, världens bästa tjänst för att hantera din försäljning.
Enklakassan är ett kassasystem för fysisk försäljning i butik, där du har hela kassan var du än är. Du kan använda allt ifrån en vanlig telefon eller tablet till en generös mängd av olika betalterminaler och stationer, allt efter ditt behov. Vår funktionalitet sträcker sig från restauranger till butiker, och vi vet att det kommer passa just ditt behov. Enklakassan fungerar även som distansförsäljning genom den unika lösningen med att skapa en länk till din fysiska butikskassa som enkelt kan distribueras via sms eller mail.
Enklakassan integrerad med Fortnox bokför automatiskt intäktskonton, momskonton och företagskonton. Du väljer själv om du vill göra redovisning veckovis, månadsvis eller årsvis. För att integrera med Fortnox välj Fortnox under bokföringsmenyn i Enklakassan. Följ därefter instruktionerna som ges via Fortnox. Det är enkelt att komma igång då all funktionalitet är förberedd i appen.
Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.
Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.