
Kom igång med det nya i Fortnox Byråpartner
Från och med den 1 oktober börjar den nya funktionaliteten i Fortnox Byråpartner rullas ut. Med utbildningar*, demos och fördjupningar i de nya funktionerna hjälper vi dig att komma igång på bästa sätt.
Med rabattkoden BYRÅPARTNER är Fortnox samtliga digitala utbildningar för redovisningskonsulter kostnadsfria till och med 2026-12-31. Koden kan användas obegränsat antal gånger på de utbildningar den omfattar.
Nyheter i ditt byråstöd
Hantera kundkännedom, lagra interna och delade dokument samt strukturera ärenden – även för de kunder som har bokföringen i ett annat system.

Arbetet med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism blir enklare med Fortnox Kundkännedom. Du slipper manuellt letande – kundinformationen samlas automatiskt på ett ställe. Enkelt, smidigt och alltid uppdaterat.
Hjälp att komma igång
Vi har både grundläggande utbildningar i AML och utbildningar om hur du arbetar med kundkännedom i Fortnox.

Med Dokument kan du bland annat hantera och lagra interna dokument som rör byråns egen verksamhet och byråns egna kunder, samt delade dokument som även kunden ska kunna nå (till exempel förvaltningsberättelse och bokslut).
Hjälp att komma igång

Få en säker struktur för kommunikationen med kunden. Dela information, begär in material eller begär att kunden till exempel ska signera ett dokument.
Hjälp att komma igång
- Du når ärendevyn via antingen klientkortet eller menyn i Digital byrå när du är inloggad i Fortnox. 
Nyheter i din kundleverans
Jobba med hela kundleveransen – från löpande avstämningar till färdigt bokslut – direkt i Fortnox.

Bokslut & Skatt är helt integrerat med kundens bokföring i Fortnox, vilket underlättar arbetet med avstämning, bokslut, årsredovisning och skatt. Kopplingar till både Skatteverket och Bolagsverket automatiserar arbetsflödet ytterligare.
Som konsult kan du nu göra kostnadsfria avstämningar med samma funktionalitet i det som tidigare låg i produkten Avstämning, även om du inte gör själva bokslutet i Fortnox.
Nu skapar du dessutom dina utökade och skräddarsydda rapporter i Rapport & Analys istället för i Bokslut & Skatt.
Stöd för: Aktiebolag, Enskild firma, Ekonomisk förening, Handelsbolag, Kommanditbolag, Ideell förening och Stiftelse.
Hjälp att komma igång

Verktyget är helt integrerat med kundens bokföring i Fortnox och du skräddarsyr enkelt rapporteringen efter kundens behov. Inbyggda funktioner för budget, prognos och analys tar rapporteringen till en smartare nivå.
Hjälp att komma igång
Vi rekommenderar våra paket-utbildningar som skräddarsys efter byråns specifika behov. Det finns även grundläggande utbildningar som är av mer generell karaktär.

Med Klientfakturering involveras företagen tydligare i faktureringsprocessen, då den är starkt kopplad till deras verksamhet. Klienten skapar själv upp och skickar sina fakturor i Fortnox. Som konsult är du med och stöttar och har full inblick i kundens reskontra och kan hantera krediteringar, rättelser av bokföringsposter, registrering av inbetalningar, bortskrivningar, avstämningar med mera.
Eventuella licenser för fakturering och offerering behöver framöver innehas av din klient på dennes abonnemang.
Hjälp att komma igång
Nyheter för din byrås egen verksamhet
Med en helt ny paketering av Fortnox smarta produkter, får du full koll även på byråns egen verksamhet.

Förutom att hantera bokföring, fakturering och löner för byrån, får du smidiga processer som hjälper dig att registrera och spåra tiden som läggs på projekt och kunder. Du får automatiserade insikter i verksamheten, som baseras på bokföringen i realtid. Och dessutom inbyggda funktioner för budget, prognos och analys. Det hjälper dig att hålla verksamheten på rätt kurs.
Hjälp att komma igång
- När du är inloggad i Fortnox anger du vilken klient som avser byråns egen bokföring/verksamhet. Därefter gör du en kostnadsfri tilläggsbeställning för de program som ingår i Byråpartner. Då får du åtkomst till programmen. 
Smartness och samarbete på en helt ny nivå
Madeleine Lindblom, produktområdeschef på Fortnox, berättar mer om det nya innehållet i Fortnox Byråpartner.
Sammanfattning av innehållet i Byråpartner
För byråns interna administration
- Kundkännedom (KYC) 
- Dokument 
- Ärendehantering 
- Prospekt 
- Mina klienter 
- Processvyer 
- Uppdragsavtal 
- Byråanstånd 

För den löpande kundleveransen
- Bokslut & Skatt 
- Kostnadsfria avstämningar 
- Rapport & Analys 
- Klientfakturering 
- Bokföring 
- Anläggningsregister 
- Lön 

För byråns egen verksamhet
- Bokföring 
- Fakturering 
- Lön 
- Tid 
- Bokslut & Skatt 
- Rapport & Analys Utökad 
- Anläggningsregister 
- Företagskort 
- Kvitto & Utlägg 
- Resa 
- Leverantörsfakturaattest 
- Personalattest 

Vi hjälper dig att bli företagens bästa partner
Utöver de produkter och tjänster som finns i Fortnox Byråpartner, erbjuder vi fler verktyg, tjänster och arbetssätt som hjälper dig att bli företagens bästa partner.
- Skräddarsy samarbeten med kunder 
- Hundratals integrationer till andra system 
- Flytthjälp när du flyttar kunder till Fortnox 
- Trygg och smidig finansiering 
- Utbildningar 
- Digital PT 
- Fri support 

FAQ
I vårt användarstöd besvarar vi de vanligaste frågorna om den nya funktionaliteten i Fortnox Byråpartner.

