Butik

Gör det enklare att driva butik

Med Fortnox molnbaserade ekonomisystem blir det enklare och effektivare att driva din butik. Genom att koppla ihop Fortnox med dina verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid. Förutom en smidig försäljningsprocess, där dagsavsluten skickas automatiskt till Fortnox, får du även en enklare inköps- och lagerhantering.

Branschlösning för butik

Fortnox Plus

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Integration

  • Resa

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel kassa-, lager- och inköpssystem.

Från
444
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00. Öppet vardagar 09:00-17:00.

För dig inom detaljhandeln

Kom igång med Fortnox

Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som driver butik rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lön, Leverantörsfakturaattest, Integrationslicens, Resa och Kvitto & Utlägg.

Bokföring

Smart och smidigt bokföringsprogram för dig som vill ha full koll på företagets ekonomi.
  • Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
  • Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner

Fakturering

Fakturera dina kunder och få en tydlig bild över vilka som betalat och inte.
  • Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
  • Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring

Lön

Få koll på allt från lönebesked och arbetsgivardeklarationer till kontrolluppgifter.
  • Hantera löner och rapportering smidigare
  • Automatisk överföring till Skatteverket

Leverantörsfakturaattest

Attestera fakturorna på ett smidigt sätt via datorn, surfplattan eller mobilen.

  • Rätt i bokföringen och på banken – från början
  • Full koll för både attestanten och den som sköter bokföringen
Mer om produkterna

Fler smarta funktioner

Enkel hantering av tjänsteresor

Fortnox Resa gör det enklare än någonsin för dig och företagets anställda att hantera era tjänsteresor. All rapportering sker i Fortnox App, och vi hjälper er att hålla koll på regelverk och belopp.

Kvitto & Utlägg

Smidig hantering av företagets alla kvitton – både privata utlägg och företagsköp – direkt i Fortnox App. Vi hjälper till med tolkning och förslag på bokföringskonton eller utläggskategori.

Integrationer

Koppla ihop med kassa, lager- och inköpssystem

Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för dig som driver butik.

Boxnet
Boxnet Kassasystem erbjuder en digital och modern butikslösning för alla typer av butiker. Boxnet har stöd för lager, kund, order och allt du behöver för din verksamhet.
Zettle by PayPal
Zettle by PayPal är en helhetslösning för småföretag. Vi hjälper dig att ta betalt, organisera din försäljning och fortsätta att utvecklas.
Yabie
Allt du behöver för att ta betalt, i ett smidigt och modernt paket. Yabies kassasystem är snabbt, pålitligt och enkelt att använda i både iPad och iPhone – med all funktionalitet du behöver och alla betalalternativ som dina kunder efterfrågar.
Branschlösning för butik

Fortnox Plus

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Integration

  • Resa

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel kassa-, lager- och inköpssystem.

Från
444
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00. Öppet vardagar 09:00-17:00.

Våra kunder berättar

"Det är underbart med kopplingen mellan kassasystemet och Fortnox bokföringsprogram. Vi sparar både tid och pengar på att automatisera denna process"

David Gray grundade läskbutiken Soda Nation i Stockholm som 22-åring. Sedan starten 2016 har butiken utvecklats och nu bedrivs även grossistverksamhet. Tillsammans med Fortnox underlättas bokföringen och köpen som görs i kassan varje dag.

30 dagar öppet köp
100% molnbaserat
Fri support
400 000+ kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd