Gör det enklare att driva butik
Med Fortnox molnbaserade ekonomisystem blir det enklare och effektivare att driva din butik. Genom att koppla ihop Fortnox med dina verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid. Förutom en smidig försäljningsprocess, där dagsavsluten skickas automatiskt till Fortnox, får du även en enklare inköps- och lagerhantering.
Fortnox Plus
Bokföring
Fakturering
Lön
Integration
Resa
Kvitto & Utlägg
Tillval
Leverantörsfakturaattest
Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel kassa-, lager- och inköpssystem.
Har du några funderingar?
Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00. Öppet vardagar 09:00-17:00.
Kom igång med Fortnox
Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som driver butik rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lön, Leverantörsfakturaattest, Integrationslicens, Resa och Kvitto & Utlägg.
Bokföring
- Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
- Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner
Fakturering
- Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
- Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring
Lön
- Hantera löner och rapportering smidigare
- Automatisk överföring till Skatteverket
Leverantörsfakturaattest
Attestera fakturorna på ett smidigt sätt via datorn, surfplattan eller mobilen.
- Rätt i bokföringen och på banken – från början
- Full koll för både attestanten och den som sköter bokföringen
Fler smarta funktioner
Fortnox Resa gör det enklare än någonsin för dig och företagets anställda att hantera era tjänsteresor. All rapportering sker i Fortnox App, och vi hjälper er att hålla koll på regelverk och belopp.
Smidig hantering av företagets alla kvitton – både privata utlägg och företagsköp – direkt i Fortnox App. Vi hjälper till med tolkning och förslag på bokföringskonton eller utläggskategori.
Koppla ihop med kassa, lager- och inköpssystem
Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för dig som driver butik.
Fortnox Plus
Bokföring
Fakturering
Lön
Integration
Resa
Kvitto & Utlägg
Tillval
Leverantörsfakturaattest
Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel kassa-, lager- och inköpssystem.
Har du några funderingar?
Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00. Öppet vardagar 09:00-17:00.
Våra kunder berättar
"Det är underbart med kopplingen mellan kassasystemet och Fortnox bokföringsprogram. Vi sparar både tid och pengar på att automatisera denna process"
David Gray grundade läskbutiken Soda Nation i Stockholm som 22-åring. Sedan starten 2016 har butiken utvecklats och nu bedrivs även grossistverksamhet. Tillsammans med Fortnox underlättas bokföringen och köpen som görs i kassan varje dag.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.