Smarta lösningar för din e-handel
Med ett ekonomisystem kopplat till din e-handelsplattform har du tillgång till värdefull data, kan identifiera nya affärsmöjligheter och snabbt anpassa verksamheten därefter. Dessutom kan du addera betallösningar, frakt- och inköpssystem med bara ett par klick för ett sömlöst flöde.
Våra kunder berättar
“Vi är väl rustade för fortsatt expansion och tillväxt. Tack vare moderna och väldokumenterade API:er är det enkelt att bygga skräddarsydda funktioner när vi behöver det.”
Greatlife Group AB har etablerat sig som ett ledande e-handelsföretag inom kosttillskott, vitaminer och andra hälsoprodukter. De använder Fortnox som affärssystem och hanterar sitt eget lager med hjälp av lagersystemet Ongoing WMS, vilket har blivit avgörande för deras skalbarhet.
Val av betallösning och e-handelsplattform
E-handelsplattformen är fönstret utåt där du exponerar dina varor online, men också där du hanterar artiklar, kunder och order. Valet av betallösning och e-handelsplattform behöver anpassas efter din verksamhet och dina kunder. Se till att plattformen har möjlighet att integrera med andra system för ett sömlöst flöde av ordrar, kunder och transaktioner.
Effektivare arbete med synkade system
Att driva e-handel kan snabbt bli systemintensivt. Tack vare smarta integrationer får du en helhet där alla delar arbetar tillsammans. Integrationerna låter dig sälja mer via internationella marknadsplatser, addera betalsätt för olika marknader, koppla på fraktlösningar och smarta återrapporteringar av betalningar.
Fler fördelar med integrerade system
Sömlöst arbete med allt kring din webbshop
Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Nedan är några exempel på integrationer som är vanliga för e-handel.
Postnox läser din orderinformation från Fortnox och ger dig förifyllda formulär för att skicka leveransbokningar till Postnord
SYNKA+ har en färdig koppling mellan Fortnox och WooCommerce som automatiserar allt från kund, kundfaktura och ordrar.
Med Klarna Plus bokförs försäljningen automatiskt i Fortnox, samt återrapportering av all inbetalning från Klarna.
Mer om Fortnox
Vi har allt för ditt företag – på ett ställe
Vår plattform är full med smarta lösningar som automatiserar och underlättar ditt företagande – oavsett vad du har för behov. Bläddra bland flikarna här ovanför för att läsa mer om programmen. Har du några funderingar? Hör av dig till oss, så hjälper vi dig.
Smart bokföring som ger dig kontroll
Hantera kvitton och leverantörsfakturor digitalt, och få automatiska förslag på hur de ska bokföras. Med kopplingar till Skatteverket och Sveriges samtliga största banker sköter du dina betalningar direkt från programmet – och kan dessutom få majoriteten av dina transaktioner på bank- och skattekontot bokförda helt automatiskt.
Ta betalt var och när du vill
Ta betalt av dina kunder med ett par klick i mobilen eller på en dator. Dina fakturor skickas helt digitalt via e-post eller e-faktura. När du får betalt matchas och bokförs betalningen mot rätt faktura – helt automatiskt. Fakturerar du med rot-, rut- eller grönt avdrag? Då rapporterar du smidigt till Skatteverket via smart filuppladdning.
Komplett och enkel lönehantering
Alltid uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – så att du enkelt kan ta hand om lönerna själv. Automatisk överföring till Skatteverket underlättar arbetsgivardeklarationer på individnivå, och de anställda kan själva rapportera när- och frånvaro och få sina lönebesked i Fortnox App. Bokföringen får du med automatik.
Helt automatiserad kvittohantering
Kvitto & Utlägg underlättar och automatiserar för alla inblandade – från användaren som fotar kvittot, till den som stämmer av bokföringen eller hanterar lönerna. Ett tidssparande kvittoflöde utan dubbelarbete, helt enkelt! Används tillsammans med Bokföring och/eller Lön. 4.90 kronor per tolkat kvitto.
Rapportera dina tjänsteresor i farten
Med Resa är det enklare är någonsin för dig och företagets anställda att hantera tjänsteresor. All rapportering sker i Fortnox App, och omvandlas till löneunderlag med ett klick. Fungerar för både inrikes och utrikes resor – och självklart får du hjälp med att hålla koll på regelverk och belopp. 4.90 kronor per registrerad resa.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du inte hittar svar på det du söker.
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.
Relaterade artiklar
Olika branscher kräver olika saker att tänka på när man startar företag. Vi har sammanställt en guide med smarta tips och vad du bör tänka på som nystartad inom e-handel.
Med rätt betallösningar och integrationer som fungerar smärtfritt har Johan, en av Sensorems grundare, automatiserat stora delar av sitt arbete.
Med ett kassasystem som är sammankopplat med ditt ekonomisystem kan du hantera försäljningsprocesser och lagerhantering på ett smidigt sätt.