E-handel

Smarta lösningar för din e-handel

Med Fortnox molnbaserade ekonomisystem blir det enklare och effektivare att driva din webbshop. Genom att koppla ihop Fortnox med din webbshop och ditt betalsystem slipper du dubbelarbete tack vare att du automatiserar dina flöden – och du får samtidigt full koll på ditt företag i realtid.

Vi rekommenderar – du väljer!

Vill du ändra något? Du kan självklart ta bort eller lägga till i nästa steg


Bokföring
Fakturering
Offert & Order
Lager
Integration
Från
611
kr/mån
Beställ

Redan kund? Beställ direkt i Fortnox. Logga in

Frågor? Ring oss på 0470–78 50 00

För dig som jobbar med e-handel

Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som driver e-handel rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lager, Offert & Order och Integrationslicens.

Bokföring

Smart och smidigt bokföringsprogram för dig som vill ha full koll på företagets ekonomi.
  • Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
  • Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner

Fakturering

Fakturera dina kunder och få en tydlig bild över vilka som betalat och inte.
  • Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
  • Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring

Lager

Enkelt lagerprogram för full koll på lagersaldon och lagervärde.

  • Automatisk bokföring av lagervärdesförändringar
  • Lagerhantering enligt FIFO (First In First Out)

Offert & Order

Skapa enkelt offerter, orderbekräftelser och följesedlar.

  • Kontroll över status på offerter och ordrar
  • Skicka offerter och ordrar via e-post
Integrationer

Koppla ihop webbshop och betalsystem

Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på integrationer som är vanliga för e-handel.

Shopify
Plattformen gör automatiska avstämningar & bokföringar av dina utbetalningar från t.ex. Klarna, PayPal eller Shopify payment.
WooCommerce-AutomatiseraMera
Integrationen skapar kunden och order/kundfaktura samt synkar produktpris och lagersaldo i Fortnox.
Starweb E-handelslösning
Starweb är en one-stop-shop som utöver en fullmatad e-handelsplattform också coachar och utbildar sina e-handlare så att du växer snabbare.
Vi rekommenderar – du väljer!

Vill du ändra något? Du kan självklart ta bort eller lägga till i nästa steg


Bokföring
Fakturering
Offert & Order
Lager
Integration
Från
611
kr/mån
Beställ

Redan kund? Beställ direkt i Fortnox. Logga in

Frågor? Ring oss på 0470–78 50 00

Våra kunder berättar

"Våga satsa på ett affärssystem som kan kommunicera med din webshop. Du kommer spara otroligt mycket tid och pengar"

Sandbergs Järn gick från en butik till att öppna webbshop 2016. Förutom att de använder Fortnox olika program och tjänster kopplade de ihop sin webbshop från en partner med Fortnox, för att kunna automatisera och effektivisera sitt arbete. Med webbshopen dubblades omsättningen och kostnaden för bokföring halverades.

30 dagar öppet köp
100% molnbaserat
Fri support
400 000+ kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.

Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.

Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd