Gör det enklare att driva restaurang
Driv din restaurang enklare och effektivare tillsammans med Fortnox. Genom att koppla ihop Fortnox med ditt verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid.
Fortnox Plus
Bokföring
Fakturering
Lön
Integration
Resa
Kvitto & Utlägg
Tillval
Leverantörsfakturaattest
Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel ett kassasystem.
Har du några funderingar?
Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.
Kom igång med Fortnox
Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som driver restaurang rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lön, Leverantörsfakturaattest, Integrationslicens, Resa och Kvitto & Utlägg.
Bokföring
- Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
- Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner
Fakturering
- Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
- Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring
Lön
- Hantera löner och rapportering smidigare
- Automatisk överföring till Skatteverket
Leverantörsfakturaattest
Attestera fakturorna på ett smidigt sätt via datorn, surfplattan eller mobilen.
- Rätt i bokföringen och på banken – från början
- Full koll för både attestanten och den som sköter bokföringen
Fler smarta funktioner
Fortnox Resa gör det enklare än någonsin för dig och företagets anställda att hantera era tjänsteresor. All rapportering sker i Fortnox App, och vi hjälper er att hålla koll på regelverk och belopp.
Smidig hantering av företagets alla kvitton – både privata utlägg och företagsköp – direkt i Fortnox App. Vi hjälper till med tolkning och förslag på bokföringskonton eller utläggskategori.
Koppla ihop med ett kassasystem
Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för restauranger.
Fortnox Plus
Bokföring
Fakturering
Lön
Integration
Resa
Kvitto & Utlägg
Tillval
Leverantörsfakturaattest
Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel ett kassasystem.
Har du några funderingar?
Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.
Våra kunder berättar
"Det sparar verkligen tid"
Sandra Hartman, en driven smålänning som brinner för det japanska köket, driver restaurangen Izakaya Moshi i Växjö. Hon delar på administrationen med en annan delägare, och Sandra sköter framför allt restaurangens fakturor.
– Jag tycker inte administration är så kul men Fortnox är lätt. Det är smidigt att fylla i och få iväg fakturor, samt att kontrollera dem. Det sparar verkligen tid.
Vi berättar gärna mer
Allt om företagande
Välkommen att kontakta oss
FAQ
Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.
Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.
När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.
Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.
I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.
Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.
Läs mer om Bolagshanteraren ›
Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.
Lösningar för större företag ›
Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.