Restaurang

Gör det enklare att driva restaurang

Driv din restaurang enklare och effektivare tillsammans med Fortnox. Genom att koppla ihop Fortnox med ditt verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid.

Branschlösning för restaurang

Fortnox Plus

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Integration

  • Resa

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel ett kassasystem.

Från
444
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

För dig i restaurangbranschen

Kom igång med Fortnox

Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som driver restaurang rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lön, Leverantörsfakturaattest, Integrationslicens, Resa och Kvitto & Utlägg.

Bokföring

Smart och smidigt bokföringsprogram för dig som vill ha full koll på företagets ekonomi.
  • Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
  • Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner

Fakturering

Fakturera dina kunder och få en tydlig bild över vilka som betalat och inte.
  • Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
  • Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring

Lön

Få koll på allt från lönebesked och arbetsgivardeklarationer till kontrolluppgifter.
  • Hantera löner och rapportering smidigare
  • Automatisk överföring till Skatteverket

Leverantörsfakturaattest

Attestera fakturorna på ett smidigt sätt via datorn, surfplattan eller mobilen.

  • Rätt i bokföringen och på banken – från början
  • Full koll för både attestanten och den som sköter bokföringen
Mer om produkterna

Fler smarta funktioner

Enkel hantering av tjänsteresor

Fortnox Resa gör det enklare än någonsin för dig och företagets anställda att hantera era tjänsteresor. All rapportering sker i Fortnox App, och vi hjälper er att hålla koll på regelverk och belopp.

Kvitto & Utlägg

Smidig hantering av företagets alla kvitton – både privata utlägg och företagsköp – direkt i Fortnox App. Vi hjälper till med tolkning och förslag på bokföringskonton eller utläggskategori.

Integrationer

Koppla ihop med ett kassasystem

Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för restauranger.

Boxnet Kassasystem
Boxnet Kassasystem erbjuder en digital och modern butikslösning för alla typer av butiker. Boxnet har stöd för lager, kund, order och allt du behöver för din verksamhet. Koppla ihop med Fortnox och du får ett sömlöst flöde utan handpåläggning.
Yabie
Allt du behöver för att ta betalt, i ett smidigt och modernt paket. Yabies kassasystem är snabbt, pålitligt och enkelt att använda i både iPad och iPhone – med all funktionalitet du behöver och alla betalalternativ som dina kunder efterfrågar.
Zettle by PayPal
Integrationen är enkel och smidig att sätta upp, och när du har kopplat ditt Fortnox-konto och ställt in önskad konfiguration kommer Zettle börja importera försäljningsdata dagligen till Fortnox.
Branschlösning för restaurang

Fortnox Plus

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Integration

  • Resa

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Plus samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera löner och utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel ett kassasystem.

Från
444
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

Våra kunder berättar

"Det sparar verkligen tid"

Sandra Hartman, en driven smålänning som brinner för det japanska köket, driver restaurangen Izakaya Moshi i Växjö. Hon delar på administrationen med en annan delägare, och Sandra sköter framför allt restaurangens fakturor.

– Jag tycker inte administration är så kul men Fortnox är lätt. Det är smidigt att fylla i och få iväg fakturor, samt att kontrollera dem. Det sparar verkligen tid.

Sandra Hartman
30 dagar öppet köp
100% molnbaserat
Fri support
500 000+ kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd