Allt för ditt företag – på ett ställe

Kom igång med vår moderna företagsplattform. Helt molnbaserat, alltid fri support.

Fortnox Bas

Bokföring + Integration
 

Automatisk bokföring och helt digital hantering av kvitton och leverantörsfakturor. Integrera med över 400 olika för- och eftersystem för att undvika dubbelarbete.
Automatiserad bokföring
Betala leverantörsfakturor
Integrera med externa system
Och mycket mer!

149 kr/mån

Du sparar 588 kr/år



Populärt

Fortnox Standard

Bokföring + Fakturering + Integration

För dig som vill ta betalt av dina kunder och få bokföringen med automatik. Skicka fakturor och påminnelser helt digitalt på webben eller i mobilen med Fortnox App.
Allt i Bas
Helt digital fakturering
Inbetalningar via bankkoppling
Och mycket mer!

209 kr/mån

Du sparar 1056 kr/år



Fortnox Plus

Bokföring + Fakturering + Lön + Integration

När du även vill hantera löner i företaget. Alltid uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler vilket gör både lönearbetet och rapporteringen enkel.
Allt i Standard
Digitala lönebesked
Lönerna bokförs automatiskt
Och mycket mer!

299 kr/mån

Du sparar 1164 kr/år



Vill du veta mer om vilka funktioner som finns i respektive paket?

Har ditt företag större behov?

Skräddarsy ditt Fortnox utifrån ditt företags behov genom att komplettera valfritt paket med något av våra andra program. Du kanske vill digitalisera tidrapporteringen eller skapa offerter och ordrar? Vi har något för alla – inklusive större företag och koncerner. Du är alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig med just ditt upplägg, eller lägg till önskade program i checkouten efter att du valt paket.

Ikon som symboliserar större företag

Bokföring per automatik

Med smarta och automatiserade lösningar gör vi bokföring både enklare och roligare. Kvitton och leverantörsfakturor hanteras helt digitalt – antingen i mobilen eller på webben – och du får hjälp med att läsa in informationen och hur de ska bokföras. Vi har kopplingar till samtliga Sveriges största banker, vilket gör att betalningar enkelt hanteras direkt från programmet.

Ingår i alla paket.

Bild som visar Fortnox Bokföring

Bild som visar Fortnox Bokföring

Ta betalt var och när du vill

Att ta betalt är en rolig del av företagandet. Med Fortnox skapar och skickar du fakturor helt digitalt med ett par klick, oavsett om du befinner dig på språng eller vid en dator. Vi har stöd för flera smarta funktioner såsom automatisk återrapportering av inbetalningar från din bank, och rapportering av rot-, rut- och grönt avdrag till Skatteverket. Givetvis är antalet fakturor du kan skicka helt obegränsat.

Ingår i Standard och Plus.

En enklare lönehantering

En sak är säker: Programmet är alltid uppdaterat med aktuella skattetabeller, lagar och regler – och då blir det enklare att själv ta hand om lönerna i företaget. Automatisk överföring till Skatteverket underlättar arbetsgivardeklarationer på individnivå (AGI), och de anställda kan själva rapportera när- och frånvaro och få sina lönebesked i Fortnox App. Och bokföringen av löner? Ja, den får du med automatik.

Ingår i Plus.

Bild som visar Fortnox Lön

Bild som visar Fortnox integrationer

400 vägar till noll dubbelarbete

Med en Integrationslicens får du en hel värld av möjligheter eftersom du kan koppla ihop ditt Fortnox med över 400 olika tredjepartsprogram. Genom att integrera Fortnox med dina för- och eftersystem – exempelvis kassasystem, webbshopar eller arbetsordersystem – effektiviserar du din administration och undviker dubbelarbete.

Ingår i alla paket.

 

”Vi valde Fortnox eftersom vi var ute efter en molntjänst anpassad för småföretagare, men även för att det var så mycket billigare jämfört med andra företag”

Alla i företaget tycker programmet är enkelt och optimalt för den typ av verksamhet vi driver.

Det är perfekt för den som är ovan vid denna typ av system, och aldrig har jobbat med liknande uppgifter. Programmet är interaktivt, smidigt och snyggt, vilket gör att man vill jobba i Fortnox. Det tar helt enkelt inte emot att jobba med ekonomi och bokföring nu.

Fortnox är väldigt modernt och det känns som att man kommer in i framtiden, om man jämför med andra system jag använt. Jag tycker tilläggstjänsterna är riktigt bra, och att det hela tiden kommer nya saker. Ni är på pucken och ligger i framkant hela tiden, vilket gör att man känner sig trygg i att man är en del av det senaste.

– GET RAW

 
 
getraw-13.18.52.jpg

Jämför funktioner i våra paket

 
 

Bokföring

Verifikationer
Leverantörsfakturor
Kvitton
Leverantörsregister
Rapporter
AI-bokföring
Automatisk momshantering
Tolkning av dokument
Bokslut
 
Fakturering
Kundfakturor
Inbetalning
Påminnelsehantering
Fakturaservice
Artikelregister
Kundregister
Rapporter
Prislistor
Rot/rut/grönt avdrag
 
Lön
Personalregister
Digitala lönebesked
Kalendarium
När- och frånvaroregistrering
Semesterhantering
Statistikrapportering
Automatisk AGI-deklaration
 
Generellt
Integrera med externa system
Fri support
Molnbaserat
Fortnox App
Automatisk bankkoppling
 

 
Fortnox Bas

 

Obegränsat
Obegränsat
Obegränsat
från 4,90 kr/st
Via integration
 
 
 
 
 
 
Obegränsat
Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, LF, SEB, Swedbank


 
Fortnox Standard

 

Obegränsat
Obegränsat
Obegränsat
från 4,90 kr/st
Via integration
 
 
Obegränsat
från 4,90 kr/st
 
 
 
 
Obegränsat
Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, LF, SEB, Swedbank


 
Fortnox Plus

 

Obegränsat
Obegränsat
Obegränsat
från 4,90 kr/st
Via integration
 
 
Obegränsat
från 4,90 kr/st
 
 
12 kr/st
 
 
Obegränsat
Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, LF, SEB, Swedbank


Komplettera ditt paket

När du valt paket kan du komplettera det med enskilda program efter behov i checkouten.

Helt digital attestering

Slut är tiden med långa ledtider och pappersfakturor som hamnar på villovägar när de ska godkännas. Attestera istället era leverantörsfakturor helt digitalt – antingen via Fortnox App när du befinner dig på språng, eller via datorn när du har möjlighet till det.

Massbearbeta attestflöde

Du kan enkelt ersätta eller ändra förutsättningar för en attestant på ett ställe så det slår igenom i alla attestflöden. Funktionen hjälper dig att exempelvis hantera användare som har slutat eller fått en ny roll. Du kan även lägga till tillfälliga ersättare i flödena.

Skapa egna attestflöden

Skapa olika attestflöden och välj om du vill att detta flöde ska kopplas samman med automatik varje gång du får en faktura från en viss leverantör och/eller varje gång en viss referens är angiven på fakturorna.

Notiser via app, sms och e-post

Missa aldrig att attestera en faktura, tack vare automatiska notiser. Den aktuella attestanten blir notifierad när det finns en ny faktura att attestera, och kan även bli påmind när en befintlig faktura håller på att förfalla.

Smart hantering av kvitton och utlägg

När ett kvitto fotas tolkas informationen helt automatiskt, och du slipper hålla reda på komplicerade regler – det gör vi åt dig. Den anställde har en tydlig översikt över inskickade och utbetalda utlägg, och kan vara säker på att inte något faller mellan stolarna.

Koppling till Bokföring och Lön

Minimal handpåläggning – med Kvitto & Resa förs informationen sömlöst över till både bokföringen och lönen i Fortnox. Det innebär att kvitton bokförs med tillhörande bildunderlag i samband med att rapporten skickas in, samt att utlägg och andra ersättningar automatiskt kommer med i lönekörningen och därefter bokföringen.

Enkelt att administrera

Tjänsten anpassas efter era behov och de betalsätt, utläggskategorier, kostnadsställen och projekt som ni använder. Som administratör kan du granska, godkänna eller avslå rapporter med automatiska meddelanden till den anställde samt redigera utlägg och rapporter vid felaktigheter.

Kvitto & Resa Plus – Körjournal och företagskort

Med Plus-versionen kopplar du ditt företagskort till appen, så skapas utlägg helt automatiskt. För närvarande stöds företagskort från Eurocard, SEB, Danske Bank, Handelsbanken och Nordea First Card. Du får även full koll på dina resor i tjänsten genom en koppling till elektroniska körjournaler från exempelvis Telia Sense, Automile och TelliQ.

Helt digital tidregistrering

Säg hejdå till svårtolkade papperslappar och manuellt ifyllda kalkylark – registrera tiden helt digitalt och få full koll på köpet. Med en tydlig översikt på hur mycket tid som läggs ned på olika kunder, projekt och kostnadsställen ser du till att alltid få rätt betalt för ditt arbete.

Rapportering på språng

Med Fortnox App är det möjligt att registrera tid var du än befinner dig via din telefon. Enkelt och flexibelt, så att du kan sköta tidsregistreringen medan du fortfarande har allt färskt i minnet. Appen finns att ladda ner på App Store och Google Play.

Sömlös faktura- och orderhantering

Genom att kombinera Tid med Fakturering och/eller Offert & Order slipper du onödigt dubbelarbete. I en sömlös process omvandlas den registrerade tiden till ett faktura- eller orderunderlag med ett fåtal knapptryck. Tid gör jobbet, och du slipper den tidskrävande manuella hanteringen.

Enklare löneutbetalning

Den registrerade tiden kan även bli underlag för medarbetarnas löner, så att du slipper dubbelarbete med registreringar på flera ställen. När tiderna är överförda till kalendariet i Lön sker löneutbetalning, bokföring och deklaration enkelt i ett smidigt och automatiserat flöde.

Från offert till order

Du skickar enkelt offerter till både befintliga och presumtiva kunder. När en offerten är accepterad skickar du lika enkelt en orderbekräftelse utifrån det föreslagna offertunderlaget. Dina offerter och ordrar skickas smidigt till kunderna via e-post direkt från programmet.

Helt sömlös fakturering

Vill du även kunna fakturera utifrån dina ordrar? Kombinera i så fall med Fortnox Fakturering så sker det i ett sömlöst flöde. Har du flera ordrar till samma mottagare kan du välja att samla dessa på en och samma faktura. På fakturan anges tydligt vilka ordrar som ingår.

Restorderhantering

Om du delvis levererat en order får du bättre koll genom att skapa en restorder med de artiklar som inte blivit levererade. Möjligheten finns också att fakturera dellevererade ordrar.

Beräkning av rut och rot

Rut och rot räknas ut redan på dina offerter och ordrar – helt automatiskt. Vi håller reda på personnummer, fastighetsbeteckning och hur mycket kunden respektive Skatteverket ska stå för.

Full koll på alla tillgångar

Genom att ha anläggningsregistret digitalt får du en smidig överblick över företagets alla olika tillgångstyper. Det innebär att du får full koll även på historiken med anskaffningsvärden, inköpsdatum, restvärden och genomförda avskrivningar.

Automatiska avskrivningar

Osäker på hur mycket som ska skrivas av? Det är lugnt, vi hjälper dig att hålla koll – hela vägen från uträkning till bokföring. Ett uppdaterat anläggningsregister underlättar den löpande resultatuppföljningen och förberedelserna inför bokslutet.

Kostnadsställe och projekt

Arbetar du med kostnadsställen och projekt så kan du ange detta på respektive tillgång. Bokföringsposter som är kopplade till tillgången görs då automatiskt på det kostnadsställe och projekt du angivit.

Koppla bilder

Har du exempelvis ett kvitto, foto eller en garantisedel som tillhör tillgången? Ladda då upp det och koppla till tillgången. Allt på samma ställe, så att du slipper leta i gamla pärmar och mappar efter tillhörande dokument.

Papperslös och enkel hantering

Återkommande fakturering till dina kunder, såsom abonnemangs- eller transaktionsfakturor? Autogiro underlättar ditt arbete – helt digitalt, dessutom. Medgivanden, autogiroanmälningar och betalningsuppdrag hanteras direkt i programmet utan några papper.

Automatisk avprickning av inbetalningar

Programmet rapporterar inbetalningar och avvikelser för dina betalningsuppdrag. Använder du Fortnox Fakturering kan inbetalningen matchas mot en faktura eller skapa en kontantfaktura med försäljningen bokförd och klar.

Välj antal dragningar

Engångsdragning, ett fast bestämt antal dragningar eller löpande betalningar tills du makulerar betalningsuppdraget? Du väljer! Självklart kan du även välja vilket datum i månaden dragningen ska ske.

Flera kunder till samma medgivande

För en del verksamheter, såsom gym eller idrottsklubbar, är det vanligt att en minderårig är medlem/kund medan målsmannen ska betala och stå för själva autogiromedgivandet. Med Fortnox Autogiro är det inga problem, då du kan koppla flera kunder eller medlemmar till samma medgivande.

Automatisk bokföring av lagervärdesförändringar

Alla förändringar i lagret bokförs automatiskt en gång per dygn. Du får alltså din lagerbokföring uppdaterad med täta intervaller utan att behöva göra några extra manuella insatser i lagerprogrammet.

Lagerhantering enligt FIFO

Lagersaldot kan endast påverkas via in- respektive utleveranser. Varje inleverans görs för ett specifikt datum, och varje utleverans plockar automatiskt den äldsta av respektive artikel. Detta ger ett ständigt korrekt och uppdaterat lagervärde enligt FIFO-principen (First In First Out).

Stöd för flera lagerställen

Lagervaror kan fördelas på olika lagerställen vid inleverans. Vid utleverans kan du ange från vilket lager artikeln ska hämtas, och då görs reservation/leverans enligt FIFO-principen från det specifika lagerstället.

Inköp och inkommande gods (Lager Plus)

I Fortnox Lager Plus finns en inköpsfunktion där du kan se redan gjorda inköpsordrar och skapa nya för att skicka till dina leverantörer. I lagerlistan visas det väntade antalet för varje lagervara. Du kan också ankomstregistrera ditt inkommande gods. Dessa inleveranser kan göras fristående, eller kopplas till en eller flera inköpsordrar. Inkommande gods kan sedan matchas mot en leverantörsfaktura.

Byt till Fortnox

Har du ett annat ekonomisystem idag? Att byta till Fortnox går både snabbt och enkelt. Vi hjälper dig med flytten och ser till att du får med dig nödvändig bokföringsdata från ditt tidigare ekonomisystem – helt kostnadsfritt. Med tillgång till fri support och pedagogiska utbildningar kommer du igång med Fortnox på bästa möjliga vis.

Ikon som symboliserar ett byte

Vanliga frågor

Har du några frågor? Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Hittar du inte svar på det du söker? Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Olivia Fritiofsson, Restaurangägare title=

Fortnox är väldigt enkelt,
lätt att komma igång med
och allt känns så logiskt.

Olivia Fritiofsson
Restaurangägare

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är desamma oavsett. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Är ni flera som som ska samarbeta och behöver åtkomst till programmet behövs en licens per användare och program. I checkouten (efter du har valt paket) väljer du enkelt det antal licenser som ska läggas till för respektive program. Antalet användare är obegränsat.

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang.

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt.

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar

Självklart! Fortnox används av tusentals redovisningskonsulter över hela landet, vilket gör att hjälp alltid finns nära till hands. Ni bestämmer själva upplägg – om du vill göra det mesta av jobbet själv medan byrån sköter avstämningar och rapportering, eller om du önskar att byrån även sköter det löpande ekonomiarbetet. Med vår plattform är det enkelt att samarbeta!

Samarbeta med en redovisningsbyrå
Hitta en redovisningsbyrå som använder Fortnox

Jag vill veta mer om Fortnox paketlösningar

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.






Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA. Google Integritetspolicy och Användarvillkor gäller.

Villkor för paketerbjudandet 

Paketerbjudandet gäller enbart för nya kunder, och avser en licens per program. Erbjudandet går inte att kombinera med andra erbjudanden/rabatter.

Vid eventuell uppsägning kan bara hela paketet sägas upp, inte enstaka licenser.

Uppsägningar ska vara Fortnox tillhanda senast 30 dagar innan nästkommande period påbörjats.

Fler program och användare

Fler program och användare kan du enkelt lägga till när du är inloggad i Fortnox.