Fastighetsverksamhet

Gör det enklare att driva fastighetsbolag

Med Fortnox molnbaserade ekonomisystem blir det enklare och effektivare att driva ditt fastighetsbolag. Genom att koppla ihop Fortnox med dina verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får en enklare hantering av bland annat hyresköer och serviceordrar – och dessutom full koll på ditt företag i realtid.

Branschlösning för fastighetsverksamhet

Fortnox Standard

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Integration

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Standard samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel fastighetssystem.

Från
344
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

För dig som är fastighetsägare

Kom igång med Fortnox

Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som är fastighetsägare rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Lön, Leverantörsfakturaattest och Integrationslicens.

Integrationer

Koppla ihop med ett fastighetssystem

Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för fastighetsägare.

Real Fastighetssystem
Real är ett helt webbaserat fastighetssystem som gör vardagen enklare om du är fastighetsägare eller förvaltare av hyresrätter, BRF: er och lokaler. Systemet är både komplett och användarvänligt. Test
Din hyresvärd
DinHyresvärd erbjuder fullständig hantering av hyreskontrakt och fastighetsbestånd med genomtänkta standardinställningar baserade på lång erfarenhet av fastighetsförvaltning.
Rekyl
I REKYL hanteras varje fastighet som ett projekt för att få god översikt och kontroll. Hyresgäster kan göra felanmälningar kopplade till fastigheten direkt i en portal och sedan följa sitt ärende där.
Branschlösning för fastighetsverksamhet

Fortnox Standard

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Integration

  • Kvitto & Utlägg

Tillval

  • Leverantörsfakturaattest

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Standard samt Fortnox Leverantörsfakturaattest. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder, attestera leverantörsfakturor digitalt och hantera utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel fastighetssystem.

Från
344
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

Programmet är interaktivt, smidigt och snyggt, vilket gör att man vill jobba i Fortnox. Det tar helt enkelt inte emot att jobba med ekonomi och bokföring nu.
Philip, Delägare, Get Raw
Ikon plus_calendar
30 dagar öppet köp
Ikon plus_cloudwifi
Molnbaserat
Ikon plus_support
Fri support
Ikon plus_users
Fler än 500 000 kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd