Hantverkare

Gör det enklare att driva företag som hantverkare

Med Fortnox blir det enklare och effektivare att driva din verksamhet som hantverkare. Tack vare att du kan koppla ihop Fortnox med ditt verksamhetssystem slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid. Du hanterar enkelt arbetsordrar, material, tid och projektplanering – och du kan sköta mycket av det direkt i mobilen!

Vill du veta mer om vilka funktioner som finns i respektive paket?

För dig som är hantverkare

Kom igång med Fortnox

För dig som hantverkare rekommenderar vi en lösning där Bokföring och Fakturering utgör grunden, och kompletteras med Lön, Tid, Offert & Order, Integrationslicens samt Personlig support.

håller du koll på projekt, timmar, material och kunduppgifter. Rot och rut blir enklare att göra rätt – både för dig och dina kunder – tack vare enkel rapportering till Skatteverket.

Bokföring

Smart och smidigt bokföringsprogram för dig som vill ha full koll på företagets ekonomi.
  • Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
  • Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner

Fakturering

Fakturera dina kunder och få en tydlig bild över vilka som betalat och inte.
  • Enkel hantering av rot, rut och grönt avdrag
  • Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring

Lön

Få koll på allt från lönebesked och arbetsgivardeklarationer till kontrolluppgifter.
  • Hantera löner och rapportering smidigare
  • Automatisk överföring till Skatteverket

Tid

Registrera enkelt din arbetade tid och skapa fakturaunderlag.


  • Helt digital tidrapportering
  • Registrera arbetad tid, fakturerbar tid, avvikelser, material och övriga utlägg

Offert & Order

Skapa enkelt offerter, orderbekräftelser och följesedlar.


  • Fakturera i ett sömlöst flöde
  • Automatiskt beräkning av rot och rut
Integrationer

Mer tid till kunderna, firman och dig

Ju smartare du låter systemen jobba för dig, desto mer tid kan du lägga på kunderna och lönsamma affärer för att växla upp din verksamhet. När företaget växer kan smarta, kopplade system skala bort tidsödande administration och ge ovärderliga insikter. Ett arbetsorder- eller projekthanteringssystem hjälper dig som hantverkare att planera jobb, optimera dina resurser och öka lönsamheten. Givetvis sömlöst kopplat till ditt Fortnox.

Våra framgångsrika hantverkare har ofta något av dessa system:

Logga
Fieldly
Projekthanteringsverktyg med en heltäckande, mobil och molnbaserad hantering av dina projekt, arbetsorder, ätor, checklistor, egenkontroller, dokument samt löne- och fakturaunderlag.
Entré Office
Med Hantverksdatas system Entré Office hanteras arbetsordrar enkelt, från offert till fakturering. Du har alltid tillgång till systemet tack vare den molnbaserade lösningen.
Bygglet
Ett webbaserat verktyg för projekthantering, speciellt utvecklat för små och medelstora företag inom byggbranschen. Hantera enkelt alla moment i dina projekt – från offert till faktura och uppföljning.

Branschlösning för hantverkare

Vår lösning för hantverkare innehåller följande program och tjänster:

  • Fortnox Bokföring

  • Fortnox Fakturering

  • Fortnox Lön

  • Fortnox Tid

  • Fortnox Offert & Order

  • Integrationslicens

  • Personlig support

Kontakta oss

Fyll i formuläret, så kontaktar vi dig för att berätta mer om vår lösning för hantverkare och hjälper dig att komma igång.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with Fortnox's Privacy Notice

Våra kunder berättar

"Jag kan hålla koll på hur det går för mitt företag i mobilen. Jag kan också ha koll på leverantörsfakturor och godkänna dem enkelt och snabbt"

Filip Nilsson driver enmansföretaget Filip Nilsson Entreprenad i Västerås. Han jobbar med att renovera villor åt privatpersoner och nybyggnation. Valet föll på Fortnox för att han gillar det digitala, bland annat att kunna sköta företaget via mobilen.

30 dagar öppet köp
100% molnbaserat
Fri support
400 000+ kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with Fortnox's Privacy Notice

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.

Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.

Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd