Fortnox Byråpartner

Allt du behöver för ett digitalt, webbaserat och skräddarsytt samarbete med varje enskild kund.

Byråpartner

  • Digital byrå - hjärtat i samarbetsplattformen som ger dig full koll på kunder och uppdrag
  • Bokföring, Fakturering, Lön Plus, Offert & Order, Anläggningsregister för obegränsat antal kunder
  • Fri support och gratis webbutbildningar
199
kr/
mån
eller ring 0470 - 78 50 00

200 000+ användare

Fri support

30 dagar öppet köp

Allt är webbaserat

Översikt

Som Fortnox Byråpartner blir det enkelt för din redovisningsbyrå att bli digital. Du får bland annat tillgång till verktyget Digital byrå, hjärtat i samarbetsplattformen, som effektiviserar, underlättar och sparar tid åt dig. Du får total överblick över kunderna, uppdragen och vad som behöver göras, bland annat tack vare en aktivitetslista med prioritering på det som är viktigast just nu. Det nya, inbyggda kommunikationsverktyget förenklar samarbetet såväl internt på byrån, som med kunderna – effektivitet ut i fingerspetsarna.

För obegränsat antal kunders administration ingår också programmen Bokföring, Fakturering, Lön Plus, Offert & Order samt Anläggningsregister. Vi förser dig med allt material du behöver för att hjälpa dina kunder att använda Fortnox, fri support och flera utbildningar som hjälper dig i den digitala omställningen.

Dessutom 2 GB lagringsplats per kund och Fortnox mobilapp, som innehåller nyheterna* dokumentinlämning, kommunikation, lönebesked för anställda och mycket mer.

* Kommer hösten 2018.

Allt detta ingår

Digital byrå

I Digital byrå får du en överblick över alla löpande uppdrag och har kontroll på vad som ska göras under dagen tack vare prioriterad att göra-lista, automatiska notiser och påminnelser. Nyheterna med inbyggt kommunikationsverktyg och dokumentinlämning gör samarbetet med kunderna både effektivt och smidigt.

 Mer om Digital byrå

Bokföring

Fortnox Bokföring gör det enkelt att registrera verifikationer och leverantörsfakturor. En mängd smarta funktioner underlättar arbetet med kundföretagen oavsett storlek på verksamhet eller mängden transaktioner. Genom smarta kopplingar med andra produkter kan en hel del dessutom ske helt automatiskt.

Mer om Fortnox Bokföring
Fakturering

I Fortnox Fakturering är det enkelt att skapa och skicka fakturor via post, e-post eller som e-faktura. Du får en tydlig bild över vilka som är betalda och vilka som inte är det. Inbetalningar kan registreras automatiskt via fil från banken. Med Fortnox Fakturaservice får man ett helautomatiskt flöde.

Mer om Fortnox Fakturering
Lön Plus — ingår nu i Fortnox Byråpartner

I Fortnox Lön Plus blir det enkelt att sköta dina kunders löneadministration, med allt från lönebesked (15 kr/st) och arbetsgivardeklarationer till kontrolluppgifter. Låt de anställda själva rapportera sjukdom, övertid, semester med mera via Lön Personlig så är det mesta, efter attestering från ansvarig, förberett för lönekörningen.

Mer om Fortnox Lön
Offert & Order

Med Fortnox Offert & Order skapar du enkelt offerter, orderbekräftelser och följesedlar som är kopplade till varandra, och som även kan kopplas till faktureringen. Du sköter snabbt och smidigt arbetet på plats ute hos kund. Det går lika bra att skicka dina offerter och ordrar via post som via e-post med ett enkelt knapptryck i programmet.

Mer om Fortnox Offert & Order
Anläggningsregister

Fortnox Anläggningsregister ger dig snabbt överblick över företagens tillgångar, inventarier, garantisedlar och avskrivningar via det tydliga registret. Dessutom överförs avskrivningarna automatiskt till din dagliga bokföring. För samtliga transaktioner skapas automatiskt verifikat i Fortnox Bokföring och du kan koppla bilder och dokument till tillgången.

Mer om Fortnox Anläggningsregister

Digital byrå

Digital byrå är verktyget för den moderna byrån, som effektiviserar, underlättar och sparar tid för dig som redovisningskonsult. Vilken kund ska du arbeta med idag och när måste uppdraget vara klart? Med Digital byrå får du total överblick tack vare en aktivitetslista som kan sorteras med vad som mest prioriterat att utföras just nu. Du ser dessutom omedelbart om något nytt material inkommit, som till exempel en ny leverantörsfaktura fören kund. Med automatiska påminnelser och notiser missar du inget.

NYHETER 2018

Hösten 2018 kommer det ett inbyggt kommunikationsverktyg kopplat till händelser och poster som gör det enklare och effektivare att kommunicera, både med kunder och internt på byrån. Dessutom en ny funktion för dokumentinlämning, där kunderna via Fortnox mobilapp direkt kan lämna in digitalt underlag på t ex kvitton.

SAMARBETA MED DINA KUNDER

Digital byrå möjliggör ett digitalt, automatiserat arbetssätt och samarbete för din redovisningsbyrå, både internt och med dina kunder. Det gör vardagen mer effektiv. Dela på arbetet med dina kunder — och ni sparar båda tid och får mer kontroll på ekonomin.

Läs mer om automatiserade arbetsflöden med kunderna

Funktioner i Digital byrå

Skapa tjänster

Genom att skapa tjänster i Digital byrå för de uppdrag som ska utföras åt kunden, får byrån kontroll över arbetet och kan se status, kommentarer och historik på uppdragen. I Digital byrå finns ett antal fördefinierade tjänster, såväl som möjligheten att skapa egna. Där du kan ange intervall och vem som utför uppgiften, varpå aktiviteter skapas upp. Aktiviteterna bildar en aktivitetslista som filtreras i prioriteringsordning efter leveransdag. I aktiviteterna finns direktlänkar till rätt funktion inne i kundens databas.

Automatiska tjänster

Med hjälp av Digitala tjänster som uppdateras automatiskt får du som konsult direkt information om att det har kommit in underlag digitalt eller att något behöver åtgärdas i kundens databas. Det blir enkelt att följa flödet för leverantörsfakturor, från det att en faktura inkommer som en bild tills dess att betalningen är återrapporterad och bokförd. Aktiviteterna uppdateras och klarmarkeras automatiskt allt eftersom de hanteras hos kunden. Det går även att se när det inkommit nya verifikationer eller dagskassor, samt när det kommit nya inbetalningar att bokföra via integrationen med banken.

Märkning

Med hjälp av märkning går det att lägga till egna sökord för filtrering av kunder, som exempelvis vilket team/kontor kunden tillhör, för vilket intervall de redovisar sin moms, om kundens räkenskapsår följer kalenderår eller är brutet, bolagsform med mera. Mycket användbart för att söka fram ett specifikt urval ur kundlistan.

Klientkort

I Digital byrå har du ett klientkort där kundens alla grunduppgifter registreras, som t ex organisationsnummer, företagstyp, räkenskapsår, momstyp och kundansvarig. Du har även möjlighet att anteckna ytterligare viktig information, spara dokument och filer, samt se vilka uppdrag du har för kunden.

Dessutom
  • Kontroll på inkommet digitalt material
  • Automatiskt påminnelser
  • Byråöversikt
  • Genvägar, inga onödiga klick
  • Automatiska klarmarkeringar
  • Behandlingshistorik
  • Direktkoppling till bokslutsprogram
  • Momsvy
  • Filtreringsmöjligheter av alla uppdrag
  • Inbyggt kommunikationsverktyg
  • Dokumentinlämning via Fortnox mobilapp

Vill du kontakta oss?

Har du frågor om våra program eller någon annan fundering? Vi har samlat alla kontaktuppgifter på en sida.

Kontakta oss     0470 - 78 50 00
Några av våra Partners
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av unika erbjudanden, information om vad som är på gång och få tips som förenklar ditt företagande.
© 2017 FORTNOX AB