Driva Företag|Kundberättelser

Publicerad: 13 september 2023

“Den främsta anledningen till bytet är den fantastiska supporten”

Att gå från ett bokföringsprogram till ett annat, mitt i ett räkenskapsår kan kännas omständligt. Therese Haag, ägare för Happy Workflow, har nyligen gjort denna övergång och beskriver den som enkel och lyckad – tack vare Fortnox support som fanns nära till hands och hjälpte till.

I februari 2023 startade Therese sitt företag Happy Workflow, som hanterar andra företags administrativa arbete. Allt från orderhantering och fakturering till kundvård och processutveckling. Under senaste tiden har Therese stått inför beslutet att byta bokföringsprogram, och det fanns ingen tvekan om att hon då skulle välja Fortnox.

– Majoriteten av mina kunder använder redan Fortnox, så jag har en hel del erfarenhet i programmet och gillar funktionerna. Men den främsta anledningen är den fantastiska supporten Fortnox har. Jag har aldrig upplevt liknande hos andra bokföringsprogram, säger Therese.

Ett smidigt byte med stöd från Fortnox support 

Med tidigare erfarenhet hade Therese full koll på att det inte var något problem att göra ett byte mitt under ett räkenskapsår. Den första september kontaktade hon Fortnox för att få vägledning och råd om vilket paket som passade hennes företag bäst.

– Personen som jag pratade med var ett bra bollplank, han gav svar på mina frågor och lyssnade till mina behov. I slutet av samtalet hade vi skapat ett användarkonto och jag kunde börja föra över mina filer direkt, berättar Therese. 

Vidare beskriver Therese att hon är en person som gärna gör så mycket som möjligt själv, och strävar alltid efter att utveckla sina kunskaper. Därför ville hon själv föra över filerna med hjälp av Fortnox steg för steg-guide.

– Jag började med att följa guiden och överförde bokföringen själv. Guiden var till bra hjälp, och det stod exakt hur man skulle trycka – en guide helt i min smak. Slarvigt nog råkade jag lägga in en dubblett av bokföringen, men hittade snabbt hur jag tog bort den. Däremot kände jag då att när det kommer till kundfakturorna vill jag ta hjälp av någon som vet hur man gör.

Therese kontaktade Fortnox support för att få hjälp med kundfakturorna, så att överföringen gick rätt till.

– Jag kontaktade support för att få hjälp med fakturorna under kvällen, vid 19.30. En timme senare var allting klart. Det sägs att det kan ta upp till fyra dagar för överföringen. Men för mig tog det bara en timme, berättar Therese och skrattar.

Började arbeta i Fortnox dagen efter bytet

Redan dagen efter att Therese varit i kontakt med supporten för hjälp med kundfakturorna kunde hon börja arbeta i Fortnox. 

– Jag är redan igång med mitt arbete, jag har börjat bokföra mina verifikationer och allt fungerar som det ska. Fortnox känns som det rätta valet för mig, ett tryggt system som har funnits länge. 

Under Therese byte har hon hela tiden fått stöttning. Hon beskriver det som att man aldrig är ensam i Fortnox, utan snabb respons och hjälp finns alltid nära till hands när man stöter på något som man undrar över. 

– Har jag någon fråga så kontaktar jag supporten. Man kan få hjälp med allt från att tänka, hitta rätt och få svar på frågor. Supporten är lättillgänglig och finns via mejl, telefon och chatt. Väldigt smidigt.

Letar du, precis som Therese, efter ett nytt bokföringsprogram? Det spelar ingen roll om du byter mitt i ett räkenskapsår. Vi ser till att du får med dig din bokföringsdata från tidigare ekonomisystem – helt kostnadsfritt. Byt till Fortnox