För redovisningsbyrån

Publicerad: 27 april 2022

Hela vägen från idé till drömbyrå i Fortnox – de 5 viktigaste stegen

Du som peppar företag att starta, växa och blomstra har Sveriges viktigaste jobb, tycker vi. Och just därför är du viktig för oss! Därför har vi ett helt team som bara jobbar för byrån – från affärsutveckling till utveckling av Fortnox-plattformen.

Här går vi igenom hur du kan ta din redovisningsbyrå hela vägen från idé och uppstart till att skapa en smartare jobbvardag för dig och dina medarbetare – och din drömbyrå.

1. Välj en plattform med fullt fokus på dina kunder

Om du vill fokusera på relationer, företagande och affärer, välj en plattform med fokus på tajta samarbeten och och kommunikation med dina kunder. Med så mycket smartness att du kan lägga tiden på kunderna istället för på vad som behöver göras.

Med Fortnox får du allt det där. Plus den senaste tekniken, så att du och kunderna kan jobba smart ihop och hänga med i branschens omställning.

2. Digital byrå = hjärtat i vår plattform

  • Samlad koll på alla kunder och uppdrag

  • Grunden för automatiserade processer

  • Smart to do som påminner om det finns saker att agera på

  • Bankkoppling till alla stora banker för minskad handpåläggning

  • Digital inlämning av AGI och årsredovisning

  • Flaggar upp kunder som är aktuella för omställningsstöd, har minus på skattekontot eller förbrukat aktiekapital

3. Skräddarsy samarbeten

Fem olika delar av vår plattform gör det möjligt att skräddarsy samarbetet med varje kund. Välj det som passar er och betala för det ni använder:

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Lön

  • Offert & Order

  • Anläggningsregister

4. Skapa automagi – tillsammans

I Fortnox finns fyra automatiserade arbetsflöden för ett 100% digitalt samarbete med kunderna: fakturor, leverantörsfakturor, lön och kvitto & utlägg. Och du! Vill du bli ännu mer automagisk? Fortnox Digital PT, med våra grymma byråexperter i spetsen, lotsar er till en mer digital vardag.

5. Du kan satsa på rådgivning

Vår senaste nyhet Fortnox Bokslut & Skatt säkerställer löpande avstämningar med dina kunder. Nu i två paket:

  • Avstämning & Rapportering = marknadens smartaste lösning för ett modernt samarbete mellan företag och byrå.

  • Skatt, deklaration och årsbokslut.

Fortnox Insikter banar också väg för rådgivning i realtid. Redan idag flaggar det upp kunder som kan få omställningsstöd, snart har förbrukat sitt aktiekapital eller har minus på skattekontot. Nästa grej? Plattformen varnar för avvikelser när det gäller både moms och kostnader.

Låter det för bra för att vara sant?

Om du är nyfiken på vår plattform, boka en personlig demo så går vi igenom vad den kan göra för dig. Eftersom vi tycker att det ska vara lätt som en plätt att börja jobba i Fortnox, hjälper vårt grymma onboarding-team dig igång. Helt utan kostnad.

Det finns mer …

  • Fortnox Masterclass powered by AVN: Affärsutveckling för dig som är eller ska bli byråledare, med alla verktyg du behöver för att bli mer lönsam och framgångsrik – utan att jobba ihjäl dig.

  • Integrationer och öppet API: Bygg Fortnox som du vill med ett helt ekosystem av branschanpassade integrationer och samarbeten.

  • Vi bjussar! Vi har inga dolda kostnader. Fri support, gratis utbildningar, Digital PT och mängder av inspiration på vår webb, tidningenbalans.se och revisionsvarlden.se bjussar vi alltid på.

Är du nyfiken på hur du kan samla allt för din byrå hos oss? Läs mer och boka en personlig demo här. >>