För redovisningsbyrån

Publicerad: 26 april 2022|Senast uppdaterad: 15 augusti 2022

Ny klientvy i Digital byrå banar väg för ännu bättre rådgivning

Fortnox Digital byrå är hjärtat i vår företagsplattform för dig som är redovisningskonsult. Det är där du håller koll på alla klienter och uppdrag. Det är där din rådgivning börjar.

Framåt kommer det att hända mycket i Digital byrå, med målet att stärka din roll som företagens viktigaste uppdrag. Parallellt med arbetet att skapa morgondagens mjukvara för redovisningsbranschen lanseras nyheter och förbättringar löpande.

– Ett sådant exempel är en ny klienty. En yta som ger trygghet och kontroll på klientnivå, där all information om klienten ska samlas på sikt. Information som redan finns i olika vyer i Fortnox och från externa parter som exempelvis banken Skatteverket, berättar Sisse Handrup, produktägare Digital byrå.

Så här aktiveras den nya klientvyn

Den nya vyn är tillgänglig om man klickar på önskad klient under den nya fliken "Mina klienter" i Fortnox Digital byrå.  

Viss funktionalitet, som till exempel grunduppgifter och dokument, har funnits tidigare under "Hantera klient”. Det som är nytt är att mer information om bolaget hämtas automatiskt, som exempelvis momsperiod och bokföringsmetod. Dessutom kan man nu lägga till egna kontaktpersoner och om en klient har revisionsplikt.

Gör man bokslut med hjälp av Fortnox Bokslut & Skatt eller Capego kommer avstämd period också att visas automatiskt. 

Bättre rådgivning

Så vad innebär då den här nya klientvyn för konsulter och byråer?

– Att konsulter inte behöver leta i en massa olika system parallellt framöver, utan att all information man behöver för sin rådgivning finns samlad på ett och samma ställe, säger Sisse Handrup.  

Eftersom redovisningskonsulterna har tillgång till avstämda och korrekta siffror i realtid och därmed full koll på hur klienterna och deras företag mår, kan de därmed ge bättre rådgivning än tidigare.