Nya Fortnox Tid – även som app

Bild som illustrerar blogginlägg

  12 apr, 2018

Nu är det dags för nya Fortnox Tid. Med appen blir det enkelt även för användare ute på fältet att snabbt registrera sin tid.

Helt ny lösning

Fortnox erbjuder sedan tidigare Fortnox Tidredovisning, men eftersom detta program nu har några år på nacken så var det dags att tänka nytt. Fortnox Tid är ett mer användarvänligt och tilltalande program där det också finns nyheter som grafisk översikt och mobilapp.

– Appen är användbar för dem som inte har tillgång till en dator, säger Björn Lundsten som är produktionschef på IT-projektbyrån Softwerk i Växjö. De 32 anställda i företaget har testat att använda Fortnox Tid under ett halvårs tid. Först i några projekt och de senaste två månaderna fullt ut i företaget.

– Huvudpoängen med Fortnox Tid är att ha allting samlat på ett ställe. När alla mina anställda, som i huvudsak är programmerare, rapporterar i Fortnox Tid så genererar det automatiskt fakturaunderlag. Vi jobbar i ett stort antal olika projekt och merparten av vår tid faktureras direkt mot kund. På Fortnox gläds man åt resultatet av en lång tids hårt arbete.

– Det känns fantastiskt kul att våra kunder nu kan använda Fortnox Tid. Vi hoppas att programmet både ska underlätta och göra det roligare för företag som fakturerar sin tid, säger Nina Solborg som är produktägare på Fortnox.

Bra koll på tiden

Programmet vänder sig till företag som behöver ha koll på hur mycket tid de lägger ned på sina olika kunder, projekt och kostnadsställen. I Fortnox Tid omvandlas sedan dessa registreringar till ett order- eller fakturaunderlag med en enkel knapptryckning. I programmet finns också en grafisk översikt där användaren får en mycket god bild av läget. Hur har den arbetade tiden fördelats? Hur ser det ut med täckningsbidrag och debiteringsgrad? Hur mycket tid kan faktureras och till vilket värde? Detta är några frågor som översikten besvarar.

– Och det här är bara början, säger Nina Solborg. Både programmet och appen kommer att fortsätta utvecklas efter de önskemål och behov som kommer in från användarna.

Bland den nya funktionaliteten märks bland annat följande:

• Effektiv tid- och frånvaroregistrering på projekt, kund och kostnadsställen

• Enkel översikt över registreringarna

• Mobil tidredovisning

• Startsida med grafer och rapportmöjlighet

• Intregration med Fortnox Order/Faktura.

• Detaljerad faktura- och orderunderlag

Läs mer om Fortnox Tid på vår produktsida

En smidig vardag

Björn Lundsten på IT-projektbyrån Softwerk säger att Fortnox allt mer börjar likna ett fullgott affärssystem för hans bolag i och med Fortnox Tid.

– Vi får en väldigt smidig vardag och jag behöver inte ha sidosystem. All data som förs in i Fortnox är tillgängligt för analys och vi får en spårbarhet genom hela processen. Dessutom är teamet hos Fortnox snabba att reagera om vi har några önskemål. Att programmet är enkelt råder det inga tvivel om, enligt honom.

– Jag testade med min 8-åriga dotter och bad henne registrera tre timmar utvecklingstid. Det var inga problem, säger han.


Björn Lundsten, IT-projektbyrån Softwerk

 

Följ oss för fler nyheter och tips

Läs vidare

Kvitto & Resa sköter jobbet

Högar med skrynkliga kvitton, en häftapparat och A4-papper. Så såg det ut på Fortnox när det var dags att sammanställa månadens utlägg. I dag gör företagets egen tjänst för utläggs...

 29 jun, 2018
Lönebesked – leverera tryggt och säkert

Då lönebesked innehåller personuppgifter har Datainspektionen konstaterat att de ska behandlas på ett sätt som säkerställer lämplig säkerhet. Att skicka ut dem via e-post är inte e...

 19 Nov, 2018
Nyhet! Smidig inloggning med BankID

Vi förenklar din vardag ytterligare och gör det möjligt för dig att logga in i Fortnox med hjälp av ditt BankID. Enkelt, smidigt och säkert! ...

 25 sep, 2018

Vill du kontakta oss?

Har du frågor om våra program eller någon annan fundering? Vi har samlat alla kontaktuppgifter på en sida.

Kontakta oss     0470 - 78 50 00
© 2019 FORTNOX AB