Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon.
Om tjänsten
Vi söker nu medarbetare till våra supportavdelningar. Där supporterar och digitaliserar vi en stor del av Sveriges företagare och redovisningsbyråer i de program och tjänster som Fortnox erbjuder. Som Supportmedarbetare hos oss kommer du att inspirera och hjälpa våra kunder att optimera sitt företagande genom våra produkter.
Genom telefon, mejl och chatt hanterar du olika typer av ärenden och ser till att alltid göra det lilla extra för att kunden ska få bästa möjliga hjälp. Ärendena är väldigt varierande och för att kunna hjälpa våra kunder krävs att du förutom kunskap, har förmågan att sätta dig in i deras situation. Du bör även se problemlösning som en positiv utmaning.
Om dig
Du kan uttrycka dig flytande i både tal och skrift på svenska och engelska. Du är en naturlig doer som gillar att hitta lösningar och älskar att ta initiativ som leder till kontinuerlig förbättring. Vi söker dig som trivs i en utvecklande miljö där engagemang och förbättringar är en självklar del av jobbet. Du gillar att samarbeta med andra och sprider en positiv stämning runt omkring dig. För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceminded person som motiveras av att hjälpa människor. Du är ansvarstagande som sätter kunden främst i fokus och bekvämt kan växla i kundkontakt via telefon/chat och mejl. Vi växer så det knakar vilket innebär att du måste trivas att arbeta i en dynamisk miljö i konstant förändring, där alla är med och påverkar bolagets utveckling.
Vi ser det som en stor merit om du har:
Några års serviceerfarenhet
Erfarenhet av kundservice
En ekonomisk utbildning eller likvärdigt
Ett stort intresse för ekonomi
Erfarenhet av lön och/eller administration
Använt Fortnox program tidigare
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett heltäckande MåBra-koncept och ger förutsättningar för att skapa balans mellan arbete och privatliv. Vi uppmuntrar intern rörlighet där medarbetare kan växa med nya utmaningar, inriktningar och roller. För dig som uppskattar den föränderliga miljö vi lever i är allting möjligt. Hur långt du vill nå bestämmer du själv. Vad får dig att skapa, innovera eller prestera bäst? Vi har en variation av inbjudande och kreativa miljöer som låter dig forma din egen arbetsdag hos oss. På Fortnox går vi vår egen väg. Vi ser potentialen i problem, premierar nya idéer och gör dem till verklighet. Att arbeta på Fortnox är att vara en del av något större. Den speciella kulturen på Fortnox har format en samarbetsanda som är unik. Vi arbetar alla mot ett gemensamt mål och vi är övertygade om att det är tillsammans som vi skapar morgondagens lösningar för Sveriges företagare.
Om Fortnox
Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsort: Växjö
Kontaktperson: Sofia Carlström sofia.carlstrom@fortnox.se
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse