B2B

Gör det enklare att driva B2B-företag

Driv ditt Business to business-företag (B2B) enklare och effektivare tillsammans med Fortnox så slipper du dubbelarbete och får full koll på ditt företag i realtid.

Branschlösning för B2B

Fortnox Standard

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Integration

  • Kvitto & Utlägg

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Standard. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder och hantera utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel webbshop och CRM-system.

Från
299
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

För dig som jobbar med B2B

Kom igång med Fortnox

Med Fortnox kan du växa i din egen takt. För dig som jobbar med B2B-försäljning rekommenderar vi att starta med Bokföring och Fakturering tillsammans med Integrationslicens och Kvitto & Utlägg.

Bokföring

Smart och smidigt bokföringsprogram för dig som vill ha full koll på företagets ekonomi.
  • Automatiserade lösningar som förenklar bokföringen
  • Passar oavsett storlek på verksamhet och mängden transaktioner

Fakturering

Fakturera dina kunder och få en tydlig bild över vilka som betalat och inte.
  • Ta betalt enkelt med helt digital fakturering
  • Automatisk bokföring med Fortnox Bokföring

Kvitto & Utlägg

Smidig hantering av företagets alla kvitton – både privata utlägg och företagsköp – direkt i Fortnox App.

  • Vi hjälper till med tolkning
  • Förslag på bokföringskonton eller utläggskategori
Integrationer

Koppla ihop med webbshop och CRM-system

Upptäck hur du kan effektivisera ditt arbete ytterligare med smarta integrationer och undvik dubbelarbete. Du kan koppla ihop Fortnox med något eller några av de 400 unika verksamhetssystem som erbjuds via våra partners. På så sätt får du en helt sömlös process. Här nedan är några exempel på vanliga integrationer för dig som jobbar med B2B-försäljning.

Shopify by Sharespine
Premium integrationsplattform för Shopify & Fortnox som bl.a synkar produkt & orderdata mellan dina olika IT-system. Plattformen gör automatiska avstämningar & bokföringar av dina utbetalningar från t.ex. Klarna, PayPal eller Shopify payment.
Lime Go

Lime Go är ett Databerikat CRM-system designat för små- och medelstora företag som vill ha ett enkelt och kraftfullt säljverktyg för att attrahera nya kunder och skapa exceptionella kundrelationer. Är du redo att sälja smartare?

Exopen Systems AB
Med ett par klick tar du din finansiella planering och analys till nästa nivå med insiktsfull analys i Power BI. Vi har färdiga kopplingar mot Fortnox som gör att du kan bli datadriven idag med BI plug & play för alla dina bolag.
Branschlösning för B2B

Fortnox Standard

  • Bokföring

  • Fakturering

  • Integration

  • Kvitto & Utlägg

Vi rekommenderar vårt programpaket Fortnox Standard. Få bokföringen med automatik, ta betalt av dina kunder och hantera utlägg i företaget. Du kan dessutom integrera med smarta funktioner som ditt företag behöver, till exempel webbshop och CRM-system.

Från
299
kr/mån
Anpassa & beställ

Har du några funderingar?

Vi hjälper dig gärna. Du når oss på 0470–78 50 00.

Våra kunder berättar

"Systemet är väldigt modernt och det känns som att man kommer in i framtiden"

GET RAW är företaget som förser Sverige med nyttigt mellanmål och fika. De valde Fortnox eftersom de var ute efter en molntjänst anpassad för småföretagare, men även för att det var så mycket billigare jämfört med andra företag

– Det är perfekt för den som är ovan vid denna typ av system, och aldrig har jobbat med liknande uppgifter. Programmet är interaktivt, smidigt och snyggt, vilket gör att man vill jobba i Fortnox. Det tar helt enkelt inte emot att jobba med ekonomi och bokföring nu.

– Fortnox är väldigt modernt och det känns som att man kommer in i framtiden, om man jämför med andra system jag använt. Jag tycker tilläggstjänsterna är riktigt bra, och att det hela tiden kommer nya saker. Ni är på pucken och ligger i framkant hela tiden, vilket gör att man känner sig trygg i att man är en del av det senaste.

Ikon plus_calendar
30 dagar öppet köp
Ikon plus_cloudwifi
Molnbaserat
Ikon plus_support
Fri support
Ikon plus_users
Fler än 500 000 kunder
Nyfiken på våra program och tjänster?

Vi berättar gärna mer

Lämna dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss inom kort.

Genom att kontakta Fortnox kommer dina personuppgifter behandlas enligt Fortnox Integritetsmeddelande

Vill du lära dig mer?

Allt om företagande

Att vara egenföretagare ska vara enkelt. I Fortnox Företagsguide hjälper vi dig med allt som har med företagande att göra – allt från att starta och driva, till mer detaljerad information om bokföring, lön samt skatter och moms.
Behöver du hjälp?

Välkommen att kontakta oss

Har du frågor?

FAQ

Här besvarar vi några av de vanligaste funderingarna kring hur det fungerar att komma igång med Fortnox. Kontakta oss om du hittar du inte svar på det du söker.
Hur kommer jag igång med programmet?

Fortnox är enkelt att komma igång med – men givetvis finns hjälp att få längs vägen. Vi har ett användarstöd i programmet och personlig support via telefon och chatt – helt kostnadsfritt. 

Därutöver har vi digitala kurser och företagsanpassade utbildningar som hjälper dig att komma igång och arbeta på bästa möjliga vis i programmet.

Läs mer om våra utbildningar


Hur fungerar abonnemangen?

När du startar ett nytt abonnemang hos oss har du alltid 30 dagars öppet köp. Du kan binda abonnemanget kvartalsvis eller årsvis beroende på vilket betalningsintervall som passar dig bäst. Priserna är differentierade beroende på bindningstid. Du kan säga upp abonnemanget när som helst, dock senast 30 dagar före nästa faktureringsperiod påbörjas.

Första fakturan skickas via e-post 30 dagar efter att du genomfört din beställning.

Kan jag hantera flera företag i Fortnox?

I Fortnox hanterar man ett organisationsnummer per abonnemang. Det finns inget sätt att skilja två olika bolags eller bolagsformers bokföring åt i ett och samma abonnemang. 

Med vår lösning Bolagshanteraren kan du dock samla dina olika företag under ett och samma inlogg så att du enkelt kan navigera mellan de olika abonnemangen.

Läs mer om Bolagshanteraren ›


Kan även större företag använda Fortnox?

Utöver våra egna program och tjänster finns över 400 externa system att koppla till Fortnox – till exempel kassasystem, webbshoppar och workflowsystem. Möjligheterna att bygga ert alldeles egna affärssystem med Fortnox som plattform är därmed närmast obegränsade, vilket gör att vi passar även för större företag.

Lösningar för större företag ›


Hur byter jag till Fortnox?

Har du redan ett bokföringsprogram men känner att Fortnox bättre passar dina behov? Inga problem! Vi hjälper dig att byta system snabbt och smidigt när det passar dig, du behöver inte vänta till ett nytt räkenskapsår.

Läs mer om hur du byter till Fortnox  ›

Besök vårt användarstöd