Smart koppling: Oxceed Koncernpaket

Oxceed Koncernpaket icon

Oxceed Koncernpaket

0.0(0 st)
0-25 företag använder

Effektivare rapportering för er koncern

Oxceed förenklar er koncernrapportering. Skapa konsoliderade rapporter med elimineringar och hantera koncernens alla företag i ett och samma verktyg. Enkelheten och flexibiliteten i verktyget gör att det används av över 13 000 företag i Sverige.

  • Skapa skräddarsydda koncernrapporter eller anpassa våra standardrapporter. Visualisera koncernens nyckeltal med hjälp av översiktssidor.

  • Konsolidera era koncernrapporter och eliminera hela eller delar av företag genom att ange specifika konton och kontointervaller.

  • Standardisera koncernens rapporter och nyckeltal och jämför koncernbolagen med varandra, oavsett vilka bokföringssystem som används eller om de har olika valutor. Skapa skräddarsydda rapporter genom att kombinera visuella grafer och diagram med kommentarsfält och rapporter.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

  • Oxceed är sömlöst integrerat mot Fortnox. Integrationen gör det möjligt att automatiskt hålla Oxceed uppdaterat med företagets bokföringsdata för att kunna bygga anpassade finansiella rapporter och beslutsunderlag. Rapporterna kan sedan enkelt delas med interna eller externa intressenter.

  • Oxceed synkroniserar automatiskt er bokföring, kontoplan, kostnadsställen, projekt och fakturabilder så att era rapporter och analyser alltid är uppdaterade med er senaste bokföring.

  • Ingen ytterligare integrationslicens behövs. Utöver grundpaketet kan ytterligare tillägg köpas direkt i Oxceed.

Läs mer på Oxceed AB's hemsida

Fem snabba om Oxceed för koncern

  • Skapa anpassade koncernrapporter
  • Konsolidera och eliminera hela eller delar av företag
  • Jämför koncernbolag med varandra
  • Egna nyckeltal på koncernnivå
  • Likviditetsbudget på koncernnivå

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.