Smart koppling: Bokföring | PayPal

Bokföring | PayPal icon

Bokföring | PayPal

0.0(0 st)
0-25 företag använder

Vad löser Appen PayPal | Enkel bokföring i Fortnox

Bokför dina försäljningstransaktioner och insättningar från PayPal utan andra integrationer

  • Försäljningshändelser - Genom att läsa ut från PayPal läses försäljnings- och kreditunderlag ut.

  • Aggregering - Alla underlag grupperas per dygn och enligt på genomförd aktivitet med brytgräns midnatt.

  • Bokföring - Samlingsunderlaget registreras som en verifikation daterat på dagen för aktiviteterna.

  • Betalningshändelser - När PayPal gör inbetalning till ditt PayPal-konto

  • Aggregering - Alla underlag grupperas per dygn med brytgräns vid midnatt.

  • Bokföring - Registreras som en verifikation daterat på dagen för aktiviteterna

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Appen PayPal Bokföring i Fortnox kan bl.a beställas och betalas via Fortnox Marketplace För att tjänsten skall fungerar så måste ni ha några saker på plats.

  • Aktiv API Licens för Fortnox (1 licens kan användas alla typer av integrationer)

  • Systemrättigheter att beställa moduler i Fortnox och att ansluta dessa till ert konto.

  • Ett aktivt PayPal konto med utbetalningar i SEK

Om ni har er Fortnox licens via en redovisningsbyrå så måste ni be er redovisningsbyrå att ge er rättigheter för att koppla på modulen via Fortnox. Tjänsten kan även beställas direkt av Sharespine.

Läs mer på Sharespine AB's hemsida

Vad löser tjänsten PayPal & Fortnox - Enkel Bokföring

  • Bokföring av er försäljning genom att läsa ut underlag från PayPal
  • Bokföring av krediteringar om kunden gör en retur
  • Avstämningar av dina utbetalningar och avgifter från PayPal
  • Stöd för hanteringar av presentkort och dricks
  • PDF bilaga på det samlade orderunderlaget lagras på verifikationen

Minimera risken för fel

Integrationslicensen ingår i våra paket för företagare, så att du kan underlätta ditt företagande genom att koppla externa system till Fortnox.

Men hur går det till? Jo, systemen skickar information – till exempel underlag för bokföringen och faktureringen – mellan varandra. Du slipper dubbelregistrering och sparar tid. Och inte minst: du minimerar risken för fel.