Ledig tjänst - ansök idag

Risk Manager

Vi tror på ett samhälle format av framgångsrika företag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att vara en del av Fortnox är att vara en del av en ständig förändring - en förändring där du själv bestämmer hur långt du vill nå. Vårt största fokus är att ge dig rätt förutsättningar att få leva din passion tillsammans med oss. Var du kommer ifrån är inte relevant - det är vart du är på väg som är intressant för oss. Precis som vi igår inte kunde drömma om det Fortnox som finns idag, så kan du vara med och forma vilka vi är imorgon.

Om tjänsten
I rollen som Risk Manager, som är ny inom affärsområde Pengar, kommer du att arbeta nära affär och verksamhet och säkerställa att det finns robusta processer för att hantera, styra och följa upp operativ risk. Du sporras av att arbeta kreativt med att ta fram och implementera nya processer i en stöttande och dynamisk tech-miljö där du förväntas arbeta självständigt med “dina frågor”.

Exempel på uppgifter som vi ser ingår i rollen:

  • Förvalta och utveckla processer för beredskaps-/ kontinuitetsplaneringen

  • Implementering av incidentrapporteringsprocesser

  • Stötta verksamheten med metod och struktur vad gäller operativa risker, ex. framtagande av kontrollramverk för kritiska betalningsprocesser.

  • Planering, koordinering och uppföljning av riskworkshops med olika delar av verksamheten.

I Rollen som Risk Manager ingår du i Regulatory & AML teamet men du kommer att ha nätverk och kontakter med kollegor runt om Fortnox-koncernen.

Om dig
Vi söker dig som har arbetat med frågor avseende operativ risk och som har praktisk erfarenhet av riskhantering hos ett betalningsinstitut eller fintechbolag. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och stimuleras av att ta en roll där du självständigt förväntas driva frågor i en dynamisk och tech-präglad miljö. Du behöver också känna ett eget driv och engagemang för de frågor som du arbetar med samtidigt som du ser till helheten tillsammans med dina kollegor.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett heltäckande MåBra-koncept och ger förutsättningar för att skapa balans mellan arbete och privatliv. Vi uppmuntrar intern rörlighet där medarbetare kan växa med nya utmaningar, inriktningar och roller. För dig som uppskattar den föränderliga miljö vi lever i är allting möjligt. Hur långt du vill nå bestämmer du själv. Vad får dig att skapa, innovera eller prestera bäst? Vårt Stockholms-kontor är centralt beläget och vi har en variation av kreativa miljöer som låter dig forma din egen arbetsdag hos oss. Vi ser potentialen i problem, premierar nya idéer och gör dem till verklighet. Att arbeta på Fortnox är att vara en del av något större. Den speciella kulturen på Fortnox har format en samarbetsanda som är unik. Vi arbetar alla mot ett gemensamt mål och vi är övertygade om att det är tillsammans som vi skapar morgondagens lösningar för Sveriges företagare.

Om Fortnox
Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök här

Bra att veta

Arbetsort: Växjö, Malmö, Linköping, Stockholm

Kontaktperson: Sofia Carlström sofia.carlstrom@fortnox.se

Arbetstid: Heltid

Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ansök här