Ledig tjänst - ansök idag

Product Area Manager (Vikariat)

Hej! Jag heter Alexandra och är Head of Product på Fortnox i Affärsområdet “Marknadsplatsen” som består av två produktområden; Integrera och Offerta. Nu letar jag efter en produkt-älskande stjärna för Offerta som kan driva produktutvecklingen under ca 10 månader med start i juni. Rollen som vi söker vikarie till heter Product Area Manager där ansvaret innebär att äga och driva produktutvecklingen för Offerta. Offerta är Sveriges största marknadsplats för tjänster och varje år använder närmare 100 000 personer oss för att hitta rätt hjälp, framförallt inom bygg, flytt och städ. Vi vill göra det lika enkelt för företag att hitta nya kunder som för kunder att hitta ett bra tjänsteföretag. Därför har vi på Offerta samlat tjänsteföretagen och kunderna på ett och samma ställe så att det blir enkelt att hitta, jämföra och välja rätt hjälp till sitt projekt.

Om tjänsten

Vi söker en kommersiellt driven Product Area Manager till produktområdet Offerta. I rollen är du ansvarig för Offertas produktutveckling på en operativ nivå och tillsammans med Head of Product och Ledningsgruppen ansvarig för att sätta produktvisionen på en strategisk nivå.

Produkten består av flera användargrupper, de anslutna företagarna och de konsumenter som vill hitta proffshjälp. Potentialen kring Offertas kunderbjudande är enorm och den största utmaningen i rollen är att se till att vi gör rätt saker, det som ger effekt på kortare och längre sikt. Du ansvarar för samtliga kundresor och du äger prioriteringen av vad som ska göras i vilken ordning med inspel från flertalet stakeholders internt på Offerta och inom andra affärsområden på Fortnox.

Rollen innefattar i dagsläget personalansvar för fyra personer och i det dagliga operativa arbetet jobbar du tillsammans med kollegor i framförallt utvecklingsteamet.

Du kommer att rapportera till Head of Product Marknadsplatsen.

Om dig

För att trivas i rollen krävs det att du kan äga och driva projekt krossfunktionellt mellan avdelningar över hela Fortnox organisation. Vi söker dig som älskar produktutveckling och har ett starkt kommersiellt driv. Vi ser gärna att du har bred erfarenhet inom strategisk och operativ produktutveckling av digitala produkter/tjänster och att du jobbat med kommersiell affärsutveckling. Har du erfarenhet från en konsumenttjänst är det ett stort plus.

Du känner dig bekväm med att göra ekonomiska beräkningar och ta fram beslutsunderlag för initiativ som du sedan driver. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper och är van vid att jobba med olika delar av en organisation. Du är strukturerad och van vid att driva processer och du tycker det administrativa jobbet med att ta fram siffror och göra slides är helt ok. Som person är du samarbetsvillig, duktig på att hantera förändringar och vågar stanna upp och ändra riktning om så behövs.

Detta är garanterat ett av Sveriges roligaste jobb och vi ser fram emot din ansökan!

Om Fortnox
Sedan i mars 2021 är Offerta en del av Fortnox vilket ger oss nya möjligheter att utveckla produkten vidare. Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag. Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information se www.fortnox.se .

Ansök här

Bra att veta

Arbetsort: Stockholm

Kontaktperson: Pernilla Söderholm anna.j.kjellman@fortnox.se

Arbetstid: Heltid under 10 månader

Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande

Tillträde: 1a juni eller enligt överenskommelse

Ansök här