Publicerad: 22 december 2022|Senast uppdaterad: 4 januari 2023

Fortnox lanserar koncernrapportering 2023

Camilla Skoog press
Av: Camilla Skoog press

Nu presenterar Fortnox den nya produkten Fortnox Koncernrapportering. Den är efterlängtad av många kunder och är ett självklart tillägg i en sömlös svit för löpande redovisning samt rapportering.

- Produkten kommer stödja dels konsolidering för koncernredovisning, dels rapport- och analysverktyg som kan skapa olika rapporter och visualisering av nyckeltal. Vårt erbjudande blir nu en komplett produktsvit för löpande redovisning, bokslut, skatt och koncernrapportering, säger Jesper Svensson, affärsområdeschef Entreprenören på Fortnox.

Fortnox Koncernrapportering kommer vara helt integrerad i Fortnox gränssnitt. Den riktar sig i första hand mot redovisningskonsulter, men även mot enskilda företag.

- Detta blir en självklar del av Fortnox erbjudande och förenklar koncernrapporteringen avsevärt genom att hantera koncernens alla företag i ett och samma verktyg. Många företag har länge kämpat med svår och komplicerad koncernrapportering - fram till nu, säger Camilla Skoog, affärsområdeschef Byrån på Fortnox.

Fortnox Koncernrapportering släpps efter halvårsskiftet 2023. Fortnox Koncernrapportering är resultatet av ett nytt samarbete med Boardeaser AB, ett företag som erbjuder en molntjänst för professionell bolagsstyrning. Boardeaser AB utvecklar mjukvara för att förenkla och effektivisera vardagen för styrelse och ledning. De grundades 2015 och är baserade i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Jesper Svensson, affärsområdeschef Entreprenören, på jesper.svensson@fortnox,se, 070 - 851 52 19

Camilla Skoog, affärsområdeschef Byrån, på camilla.skoog@fortnox.se, 0703 - 49 69 89