Publicerad: 18 februari 2008|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

HORWATH SVERIGE I SAMARBETE MED FORTNOX KRING INTERNETBASERADE PROGRAM

Horwath International består av 110 självständiga företag verksamma i 400 kontor runt om i världen. I Sverige representeras Horwath av 11 självständiga revisionsbyråer på 10 orter i södra Sverige. Deras kunder är av tradition främst familjeföretag, entreprenörer och ägarledda företag inom de flesta branscher.

- Vår strävan är att förenkla administrationen för våra kunder, och tillgodose deras krav på effektivitet och kompetens. Med Fortnox internetbaserade program kan vi erbjuda dem ett modernt och effektivt samarbete, där både kund och konsult eller revisor hela tiden har omedelbar tillgång till samma information säger Christer Asplund, styrelseledamot i Horwath Sverige På detta sätt slipper både vi och kunden fundera på programinstallationer och säkerhetskopiering, och vi behöver inte längre skicka filer eller rapporter till våra kunder. Nu samarbetar vi istället direkt med varandra via internet i Fortnox program.

Jens Collskog, försäljningschef på Fortnox kommenterar avtalet med Horwath Sverige:

- Det innebär att alla byråer inom Horwath Sverige också blir Fortnox Byråpartner,. Avtalet är ytterligare ett exempel på att vår lösning med internetbaserade program till låga priser är mycket attraktivt för redovisnings- och revisionsbyråer och dess kunder.

- Idag är drygt 700 redovisningskonsulter och revisorer i Sverige Fortnox Byråpartner, vilket innebär att de använder Fortnox program för kunders administration.

Christer Asplund, styrelseledamot Horwath Sverige, 0706-27 48 47.

Jens Collskog, försäljningschef Fortnox AB, 0733-63 23 00.

Fortnox är ett svenskt företag som levererar internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, CRM och Webbshop. Programmen kan nås från internetanslutna PC eller Mac över hela världen. Kunden betalar en låg abonnemangsavgift från 39 kronor per månad. Fortnox är listat på NGM Nordic MTF.