Publicerad: 28 april 2017|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox rekryterar för digital tillväxt och ökad efterfrågan

johanswedenborg
Av: johanswedenborg

Fortnox har anställt Johan Swedenborg som ny Marknadschef med fokus på digital tillväxt, PR och stärkt konkurrenskraft. Johan kommer närmast från multikanalbolaget och möbelkedjan Svenssons i Lammhult där han haft rollen som Marknadschef.

Fortnox ökar därmed takten i sin resa för att hjälpa alla mindre företag att modernisera sin administration med förändrade arbetssätt genom effektiva automatiserade och digitala arbetsflöden.

- Vi är mycket glada att Johan Swedenborg valt att bli en viktig del av lagbygget hos oss på Fortnox. Vi är övertygande om att han med sina positiva ledaregenskaper och gedigna kunskaper i marknadsföring, digital kommunikation och varumärkesutveckling kommer bidra stort till vår fortsatta tillväxt och framgång, säger Nils Carlsson, VD på Fortnox.

- Fortnox befinner sig i en mycket intressant fas. Jag känner stor energi inför uppdraget att tillsammans med kompetenta och motiverade medarbetare vidareutveckla kundupplevelsen, uppmärksamheten och attraktionskraften och bidra till att företaget når sin fulla potential. Självklart med målet att alla företagare aktivt vill välja Fortnox molnbaserade affärssystem och tjänster, säger Johan Swedenborg.

Johan Swedenborg tillträder rollen som Marknadschef på Fortnox efter sommaren 2017.