Publicerad: 27 september 2007|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

FLER ÄN 500 REDOVISNINGSKONSULTER OCH REVISORER I SVERIGE ÄR FORTNOX BYRÅPARTNER

- Vi har under de senaste månaderna märkt att alltfler av våra kunder frågat efter internetbaserade lösningar. De vill själva ha tillgång till sina program och sin information på ett smidigt sätt, utan att det innebär krångligheter och dubbelarbete. Vi började därför se oss omkring efter vad det finns för internetbaserade lösningar. Fortnox dök tidigt upp som ett alternativ och när vi undersökt andra möjligheter visade det sig att Fortnox var ett naturligt val. Med Fortnox får man väldigt bra arbetsredskap till en mycket rimlig kostnad.

Monica ser också att arbetet på byrån kommer att förändras en del:

- Med Fortnox program ser vi en stor fördel med att kunderna kan göra en del av arbetet själva och därigenom vara mer delaktiga i sin redovisning och få en bättre förståelse för företagets ekonomi. Det har varit lite av en mental tröskel att ta sig över, men när vi nu har börjat ta steget inser vi att fördelarna är mycket stora. För oss ger det även en flexibilitet i att kunna välja varifrån vi utför vårt arbete, till exempel arbeta hemifrån ena dagen och på kontoret nästa dag.

Jens Collskog, försäljningschef på Fortnox, kommenterar framgångarna bland redovisnings- och revisionsbyråerna:

- Från de byråer som varit kunder till oss några år får vi ofta höra att både konsulterna och deras kunder är mycket nöjda med vårt koncept. De kan samarbeta effektivare vilket sparar både tid och pengar. Byråerna kan på detta sätt också hantera fler kunder med samma arbetsinsats som tidigare. Därför känns det fantastiskt inspirerande att vårt koncept och detta sätt att arbeta nu slagit igenom så stort.

- Vi märker också att många företagare vill ha hjälp av en byrå som kan erbjuda ett modernt samarbete via internetbaserade program. Det ger ju företagaren en möjlighet att kontinuerligt själv vara delaktig och hålla sig informerad om hur den egna verksamheten går. De byråer som arbetar på ett modernt sätt har alltså klara konkurrensfördelar gentemot sina branschkollegor.

För mer information kontakta Jens Collskog, Fortnox, tel 0733-63 23 00 eller Monica Håkansson, Vitt Affärsbyrå, tel 031-18 26 70.