Publicerad: 20 oktober 2010|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

FORTNOX HAR NU FLER ÄN 50 000 ANVÄNDARE

Fortnox har fler än 15 000 kunder som i genomsnitt har drygt tre licenser var. Tillväxttakten är nu högre än någonsin med ett par tusen nya användare varje månad. Dessutom är antalet nya användare ökande för varje månad vilket lovar gott inför framtiden" säger Jens Collskog, VD på Fortnox. "Med fler än 600 000 företag i Sverige är vi ändå bara i början av den tillväxt som spås när analytiker ser några år framåt i tiden"

Kompetenta och samtidigt lättanvända program och bredden i programutbudet är ett par faktorer som gynnat tillväxten. Samtidigt är priserna låga och avsaknaden av trösklar i form av startavgifter och långa bindningstider gör valet lätt för företagare som vill arbeta med modern teknik.

Mer information kan lämnas av VD Jens Collskog på telefon 0733-632300

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, säljstöd och e-handel till mindre och medelstora företag samt föreningar. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator som helst i världen. Fortnox är noterat på NGM Nordic MTF.