Publicerad: 18 december 2007|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

FORTNOX FÅR VIKTIG ORDER I FINLAND

Anders Dahlbäck på Folkhälsans Förbund i Helsingfors har följande kommentar till valet av Fortnox:

- Med Fortnox internetbaserade program har vi fått en perfekt lösning för våra medlemsföreningars redovisning. Vi förenklar deras administration samtidigt som vi kan vara ett stöd för föreningarnas kassörer genom att även vi även från centralt håll kan nå deras information. Automatisk daglig säkerhetskopiering och en attraktiv prisbild har också bidragit till valet av Fortnox som leverantör av bokföringsprogram.

Jens Collskog, försäljningschef på Fortnox, säger:

- Vi ser med glädje att vi har fått in Folkhälsans Förbund i Finland som kund hos oss. Fördelen med Fortnox internetbaserade program är ju de globala möjligheter som programmen erbjuder inte minst då det gäller så självklara saker som automatisk säkerhetskopiering och tillgänglighet till informationen från flera håll.

Jan Älmeby, VD på Fortnox:

- Den finska marknaden glöms ofta bort av svenska leverantörer troligen på grund av att språket anses vara ett hinder. Vår uppfattning är att den finska marknaden är mycket intressant inte minst för att IT-kompetensen är hög. Denna order ser vi som ett genombrott på en ny spännande marknad.

Anders Dahlbäck, Folkhälsans Förbund, telefon +358 50 3814310

Jens Collskog, Försäljningschef Fortnox AB, telefon +46 733 632300

Jan Älmeby, VD Fortnox AB, telefon +46 708 373255

Fortnox är ett svenskt företag som levererar internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering och CRM. Programmen kan nås från internetanslutna PC eller Mac över hela världen. Kunden betalar en låg abonnemangsavgift från 39 kronor per månad. Fortnox är listat på NGM Nordic MTF.