Publicerad: 30 maj 2022

Fortnox ingår samarbete för smidigare betalningar

Michael Hansen
Av: Michael Hansen

Fortnox har ingått ett samarbete med fintechbolaget Zaver som erbjuder smidiga och effektiva betalningslösningar. Som ett led i samarbetet lanserar Fortnox nya möjligheter för företag att få betalt via fakturatjänster. Privatpersoner kan nu betala direkt i Fortnox fakturaportal via Swish, direkt banköverföring, delbetalning och betala senare.

- Zaver är en innovativ och växande aktör inom fintech som brinner för att möjliggöra snabbare och bättre betalningar till företagare. Nya smidiga betalningslösningar gör det enklare för Fortnox kunder att ta betalt. Detta samarbete stärker Fortnox fakturatjänster och kommer göra skillnad för våra kunder, säger Michael Hansen, Affärsområdeschef Pengar.

I fakturaportalen kan fakturan nu betalas digitalt med fyra olika betalsätt - Swish, delbetalning, direkt banköverföring och betala senare. Vid betalning via Swish eller direkt banköverföring får Fortnox kund fakturans totalbelopp inbetalt på sitt konto inom 1-2 bankdagar. Vid delbetalning eller betala senare får slutkunden extra tid på sig att betala, medan Fortnox kund erhåller betalningen på fakturans förfallodatum.

- Tillsammans med Zaver skapar vi en flexibel och smidig fakturabetalning för slutkunden. På så sätt hjälper vi företagarna som använder Fortnox med sina kundrelationer och gör det lättare att få betalt. Vi är glada över att Zaver delar vår vision om bättre betalningslösningar, säger Michael Hansen.

Fintechbolaget Zaver lanserade tjänsten 2019 och har snabbt växt till att bli en viktig aktör inom betalningslösningar. Bolaget är ett betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn.

För ytterligare information, kontakta:

Michael Hansen, Affärsområdeschef Pengar

E-post: michael.hansen@fortnox.se

Om Fortnox

Fortnox AB (publ) är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vi hjälper företag starta, växa och utvecklas. Med smarta tekniska produkter, lösningar och tjänster, och möjlighet att koppla ihop dem med hundratals externa parter, är vi ett nav för företagande i Sverige. Vår vision är att skapa ett välmående samhälle format av framgångsrika företag.

Fortnox grundades 2001 och har huvudkontor i Växjö samt kontor i Malmö, Linköping och Stockholm. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

För ytterligare information se www.fortnox.se