Publicerad: 9 mars 2016|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox utökar sitt erbjudande med företagslån

Aros företagslån riktar sig mot små och medelstora företag inom alla branscher. Efter ansökan får kunden besked direkt om lånet är beviljat och får tillgång till pengarna inom en bankdag.

Kunderna erbjuds lån upp till 500 000 kronor med en ränta mellan 0,8 % - 1,4 % per månad. Beviljat belopp och erbjuden ränta beror på storlek på lån, löptid och återbetalningsförmåga. Borgen tas även om kunden vill sänka priset, men är inget krav.

Fortnox och Nox Finans erbjuder sedan tidigare fakturaservice. Nox Finans sköter då distribution av fakturor samt ser till att inbetalningar kommer in och bokförs. Tillsammans erbjuder de även fakturabelåning, där kunderna direkt i programmet kan välja att belåna fakturor för att direkt få in större delen av fakturabeloppet på kontot.

Fortnox och Nox Finans ingick tidigare i år ett strategiskt samarbete med Aros Kapital för att kunna erbjuda Fortnox kunder marknadens smartaste och mest prisvärda finansieringstjänster. Flera finansieringstjänster kommer att lanseras inom kort.

Läs mer om företagslån här: www.fortnox.se/nox/foretagslan/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Olov Marchal, VD Nox Finans, 0733- 310462, olov.marchal@noxfinans.se Daniel Güner, VD Aros Kapital, 070-492 74 07, daniel.guner@aroskapital.se