Publicerad: 28 november 2014|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox tecknar avtal med Riksidrottsförbundet

Avtalet innebär att alla i idrottsföreningar och förbund som är anslutna till Riksidrottsförbundet, RF, erbjuds kostnadsfri tillgång till Fortnox webbaserade program för bokföring, fakturering och attest.

Programmen kommer från och med andra kvartalet 2015 att finnas tillgängliga kostnadsfritt i IdrottOnline, svensk idrotts gemensamma verksamhetssystem. Drygt 18 500 föreningar och 70 specialidrottsförbund har idag tillgång till IdrottOnline för bl.a. administration, medlemsregister och kommunikation.

- Svensk idrott fyller en viktig funktion i samhället. Det vill vi gärna vara med och stötta. Flera idrottsföreningar använder redan i dag Fortnox program för bokföring och fakturering. Genom samarbetet med RF ges flera möjligheten att förenkla sin administration och få mer tid över till idrotten, säger Sara Arildssson, VD Fortnox.

Avtalet med Fortnox är det första i sitt slag.

- Vi är mycket glada för avtalet mellan Riksidrottsförbundet och Fortnox . Avtalet är inte bara ett steg i att förenkla administrationen och vardagen för idrottsföreningarna, utan även en sätt för samtliga idrottsorganisationer att få bättre koll sin ekonomi och mer tid för idrott.”, säger Birgitta Ljung, generalsekreterare, Riksidrottsförbundet

För ytterligare information vänligen kontakta:

Sara Arildsson, VD Fortnox AB, 0708-63 30 39, sara.arildsson@fortnox.se

Robert Larsson, chef Stöd och service Riksidrottsförbundet, 08-699 62 32 robert.larsson@rf.se