Publicerad: 25 mars 2020

Ny marknadsplats för effektiva entreprenörer

Eric Damberg, affärsutvecklare och Jesper Svensson, utvecklingschef Fortnox, på Hangout-möte
Av: Eric Damberg, affärsutvecklare och Jesper Svensson, utvecklingschef Fortnox
Foto: Fortnox

För att ytterligare hjälpa företagare att bli mer digitalt effektiva lanserar Fortnox nu sin nya marknadsplats. Det är en samlingsplats för olika system som kunden kan koppla ihop för att få ett automatiskt flöde av verksamheten. Intresset för den här typen av ihopkopplade lösningar har vuxit, och den nya marknadsplatsen underlättar både för den som vill koppla ihop system, och för den som vill bygga nya.

Samarbetet med olika leverantörer som kopplar ihop sina system med Fortnox har vuxit rejält under senare år. I dag erbjuder 400 olika leverantörer en koppling med Fortnox. Hos både småföretag och redovisningsbyråer ökar användningen av dessa kopplingar, och nu tar Fortnox nästa steg för att underlätta detta genom att öppna tillgången till systemen inne i programmet:

- Det blir busenkelt att koppla ihop system nu; några klick och så är det klart. De flesta företagare är ju inte IT-experter, och det ska man inte behöva vara idag för att driva verksamhet. När vi ser att detta är en trend som växer, ska vi såklart möta företagen i deras behov, säger Eric Damberg, affärsutvecklare på Fortnox.

Mer styrka ihop med andra - digital verksamhet viktigare än någonsin
Fortnox kunder kommer från mängder av branscher, med olika behov av specifika system. Det kan handla om alltifrån kassasystem eller e-handelslösningar till bokningssystem. Genom att koppla ihop dessa specifika lösningar med Fortnox får företagaren ett flöde mellan olika delar av verksamheten och den ekonomiska administrationen.

- Grundtanken är enkel: mer styrka ihop med andra. Vi gör det vi är bäst på, och andra gör det de är bäst på. När vi kan koppla ihop det för våra kunder så ger vi dem styrkan av inte bara Fortnox utan 400 andra system, och ser till att entreprenörer kan växa med Fortnox. Det känns extra viktigt och aktuellt i den här situationen då allt fler ser behovet av att kunna arbeta digitalt, säger Jesper Svensson, utvecklingschef på Fortnox.

För mer information, kontakta:
Jesper Svensson, utvecklingschef Fortnox, 070 – 851 52 19