Publicerad: 3 november 2017|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Ny VD för Fortnox Försäkring

Fortnox Försäkring, som är ett affärsområde inom Fortnox-koncernen, har anställt Åsa Andersson som VD. Hon kommer att leda och accelerera arbetet med att erbjuda digital försäkringsförmedling till alla Sveriges småföretagare. Åsa har en gedigen erfarenhet från ledarroller inom framförallt bank, försäkring och retail.

- Jag hälsar Åsa varmt välkommen till Fortnox. Hon kommer bidra starkt till att bygga vår verksamhet konkurrenskraftig, med ett stort fokus på nytänkande, tillsammans med sina medarbetare, säger Nils Carlsson, Fortnox VD.

Digital försäkringsförmedling är efterfrågat av Fortnox kunder och är en viktig pusselbit i Fortnox löfte om att vara Småföretagens bästa vän.

Åsa Andersson tillträder rollen som VD för Fortnox Försäkring den 1 januari 2018.