Publicerad: 9 juni 2010|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

BAKER TILLY TECKNAR AVTAL MED FORTNOX KRING INTERNETBASERADE AFFÄRSSYSTEM

Baker Tilly Sverige har för närvarande drygt 50 kvalificerade revisorer och totala antalet anställda är ca 250 med kontor på ett 30-tal orter runt om i landet från Skåne till Norrbotten.

När Baker Tilly nu väljer att erbjuda sina kunder ett internetbaserat samarbete har man valt att göra det med hjälp av Fortnox program.

Mikael Ernström, ordförande i Baker Tilly Sverige AB kommenterar avtalet med Fortnox

- Genom att samarbeta med våra kunder i Fortnox internetbaserade system kan vi skapa helt nya och mer effektiva rutiner. Dessutom kan vi skräddarsy hur samarbetet ska se ut med varje enskild kund. Att valet av system föll på Fortnox beror på att de har ett brett sortiment, funktionsrika och användarvänliga program samt en prissättning som gör erbjudandet väldigt attraktivt för våra kunder.

Jens Collskog, VD på Fortnox kommenterar avtalet med Baker Tily:

- Vi har under de senaste åren intensifierat vidareutvecklingen av våra program för att göra dem än mer attraktiva för redovisnings- och revisionsbyråer, och samarbetet mellan dem och deras kunder. Avtalet med Baker Tilly ger oss ytterligare en bekräftelse dels på att vi har den mest attraktiva lösningen och dels att teknikskiftet mot att arbeta internetbaserat pågår med full kraft.

Mikael Ernström, ordförande i Baker Tilly Sverige AB, 070-6031543

Jens Collskog, VD på Fortnox AB, 0733-632300

Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering, orderhantering, löneadministration, säljstöd och e-handel till mindre och medelstora företag samt föreningar. Fortnox program kan nås från vilken internetansluten dator som helst i världen. Fortnox är listad på NGM Nordic MTF.